Powiedz mi teraz, że nie jestem gwiazdą MLM. Czy dzięki kobietom można odbudować wizerunek network marketingu w Polsce? cz. 2

przez Alina Wajda
575 odsłony

Powiedz mi teraz, że nie jestem gwiazdą MLM.Czy dzięki kobietom można odbudować wizerunek network marketingu w Polsce? cz. 2Alina Wajda  Wizerunek firmy, to nie tylko dobry produkt, ale przede wszystkim ludzie. To od nich zależy czy i jak zbuduje się zaufanie klienta.

Bardzo ważnym elementem budowania zaufania podczas pierwszego kontaktu z klientem (oprócz autoprezentacji) jest rozmowa, czyli sposób komunikacji. Czy przypominasz sobie, kiedy ostatnio nabyłeś coś, co Cię rozczarowało, pomimo cudownych „opowieści” sprzedawcy? Jeżeli kupujesz systematycznie produkty tej samej firmy, to co tak naprawdę sprawia, że ciągle do nich wracasz?

 Jak pamiętacie z poprzedniego numeru NETWORK magazynu – ponad 92% osób zarejestrowanych w sprzedaży bezpośredniej, to KOBIETY! Drogie Panie, to w Waszych rękach spoczywa teraz pałeczka rozwoju odbudowania zaufania do MLM-u w Polsce. Jak najlepiej wykorzystać tę możliwość?

Budowanie zaufania

Jeżeli wiesz „jak cię piszą” czyli opanowałeś sposób autoprezentacji, to teraz czas by przyjrzeć się temu co i w jaki sposób mówisz do klientów, współpracowników. Jak wiesz z poprzedniej części artykułu, są cztery istotne postawy służące sukcesowi networkowca. Teraz nadszedł czas na budowanie zaufania do firmy i do produktu.
W sprzedaży bezpośredniej oferowana jest cała gama produktów cechujących się bardzo wysoką jakością. Można spróbować je sklasyfikować i ukazać w takich grupach (choć ich ilość szybko się powiększa) jak:

– produkty dietetyczne, witaminowe, na bazie ziół, dodatki żywieniowe itp. (to   szeroka oferta tzw. linii wellness);
– produkty AGD;
– kosmetyki;
– produkty ubezpieczeniowo – finansowe i doradztwo w tych zakresach;
– telekomunikacja oraz usługi z tego zakresu;
– produkty nanotechnologii;
– kursy językowe;
– produkty z mikrowłókna;
– chemia gospodarcza;

Każda dobra firma oferująca pracę w sprzedaży bezpośredniej posiada (a przynajmniej powinna posiadać) programy szkoleniowe, których podstawowe zagadnienie stanowi rozmowa handlowa. Doskonale wiemy, że umiejętność komunikowania się jest podstawą do zarobienia pieniędzy i stworzenia struktury. Faktem jest, że niektóre przykłady rozmów handlowych są suchymi schematami komunikowania, które zostały „wyprute” z ładunku emocjonalnego. Jeśli rozmowa ma przynieść sukces zakończony sprzedażą lub pozyskaniem nowego współpracownika w strukturze, to bardzo ważne jest umiejscowienie jej w realnie występujących warunkach naszego życia. Wtedy dopiero możemy myśleć o budowaniu zaufania.

Mogą Cię również zainteresować