źródło: Pixabay
Po przeanalizowaniu sprawozdań finansowych okazało się, że z grona spółek wziętych pod lupę analityków 36 firm (45%) zwiększyło swoją sprzedaż w 2021 roku w porównaniu do roku 2020, 8 firm (10%) utknęło w stagnacji, a 36 firm (45%) odnotowało spadek.
W tym miejscu należy podkreślić, że niektóre podmioty reprezentujące sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego miały niesamowitą historię wzrostu, w tym niemiecki i europejski numer 1 czyli koncern PM-International. Oto szczegóły:
- Przychody eXp Realty podwoiły się do ponad 3,7 miliarda dolarów do 2021 roku.
- Firma PM-International wzrosła o ponad 600 milionów dolarów, osiągając w 2021 roku sprzedaż na poziomie 2,35 miliarda dolarów.
- OPTAVIA również wzrosła o ponad 600 milionów dolarów do ponad 1,5 miliarda dolarów w 2021 roku, stając się nowym członkiem Billion Dollar Club.
- Firma Scentsy również dołączyła do Billion Dollar Club, a jej sprzedaż wzrosła o ponad 100 milionów dolarów w 2021 roku, po niesamowitym wzroście o 400 milionów dolarów w roku 2020.
- Spółka Betterware de Mexico wzrosła ze 150 milionów dolarów w 2019 roku do ponad 500 milionów dolarów w roku 2021.
- Sprzedaż koncernu Herbalife wzrosła o ponad 300 milionów dolarów w 2021 roku.
Ponadto młodsze firmy DS/MLM takie jak: Red Aspen, Body Shop at Home i QuiAri osiągnęły ogromne wzrosty w roku 2021 i będą kontynuować swoją dynamikę w roku 2022. A jak sytuacja podczas pandemii wyglądała w polskiej branży sprzedaży bezpośredniej i network marketingu? Sprawdzimy. Już niebawem opublikujemy najnowsze wyniki finansowe w rodzimym sektorze.