źródło: Pixabay
Globalna sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy odnotowały niewielki wzrost o 0,7% i obecnie obejmuje 128,2 mln niezależnych dystrybutorów. Spośród nich 70 milionów aktywnie pracuje nad budowaniem swojego biznesu sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego jako praca w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin.
Pandemia COVID-19 nadal miała duży wpływ na biznes w 2021 roku, wraz z zakłóceniami łańcucha dostaw, brakiem zapasów oraz bieżącymi ograniczeniami i zamknięciami. Chiński rynek DS/MLM wciąż wychodzi z tych zawirowań.
Pomimo tych wyzwań sprzedaż bezpośrednia i network marketing były dobrym wyborem dla wszystkich osób, które straciły pracę lub zrezygnowały z zatrudnienia o większej elastyczności. Udział mężczyzn w branży wzrosły do 30% (wzrost z 26% w 2020 roku), a liczba pełnoetatowych dystrybutorów wzrosła o 12%.