Wykorzystaj globalny potencjał Twojego biznesu

przez Maciej Maciejewski

Na całym świecie są miliony, a może i miliardy osób, które mogą chcieć poznać Twój produkt. Choć duża część z nich mówi po angielsku, każdy sprzedawca wie, że klient najchętniej rozmawia i kupuje w tym języku, w którym czuje się najbardziej swobodnie. Tak jest po prostu łatwiej.

Gdy jest się światowym gigantem, można oczywiście działać w stylu znanych chińskich biznesów online, w których przypadku wyjątkowo niska cena pociąga za sobą fatalną jakość tekstów na stronach www czy w reklamach. Absurdalne zlepki słów, rażące sztucznością kalki językowe, niezrozumiałe opisy produktów, za którymi kiedyś kryło się utracone w byle jakim tłumaczeniu maszynowym znaczenie. Chciał(a)byś, żeby taki był język Twojego biznesu?

Wspólny język w relacjach międzynarodowych

W biznesie opartym na relacjach wysoka jakość produktu i wspólne wartości to nie wszystko. Jeśli Twoja firma może wychodzić poza kolejne granice – a przecież te działające w modelu MLM mają wręcz nieograniczony potencjał – niezastąpionym narzędziem do nawiązywania kontaktów i budowania relacji z odbiorcami na nowych rynkach będzie dla Ciebie możliwość komunikacji w językach obcych. W kontekście sprzedaży, ale i międzynarodowych kontaktów biznesowych bardzo trafne są słowa przypisywane kanclerzowi RFN Willy’emu Brandtowi:

Jeśli coś Ci sprzedaję, mówię w Twoim języku. Jeśli to ja kupuję, dann müssen Sie Deutsch sprechen.

Jak zadbać o komfort i zaufanie zagranicznego odbiorcy?

Poza momentami, w których czytamy, oglądamy lub słuchamy czegoś po angielsku, niemiecku czy hiszpańsku, żeby podszkolić naszą znajomość języków obcych albo lepiej poznać kulturę kryjącą się za danym językiem, chyba każdy przyzna, że najchętniej posługuje się językiem, w którym najprościej mu się porozumieć, czyli językiem ojczystym. Aby zdobyć zaufanie odbiorcy i nawiązać relację, warto zapewnić mu komfort w kontakcie z nami i naszym produktem. Nie udawajmy, że sami nie wolimy, gdy ktoś zwraca się do nas w naszym języku – to jest dla nas po prostu bardziej wygodne. Nie ma bariery językowej, wszystko jest zrozumiałe i czujemy się swobodniej.

Na co zwrócić uwagę, wybierając partnera z branży tłumaczeniowej?

Naturalną odpowiedzią na potrzeby komunikacyjne w biznesie, który rozszerza działalność na nowe rynki, są profesjonalne tłumaczenia. Żeby zapewnić sobie niezmienną, wysoką jakość realizowanych usług i dostępność tłumaczy, warto rozważyć stałą współpracę z biurem tłumaczeń, którego możliwości są znacznie większe niż pojedynczych specjalistów.

Doświadczone biuro powinno zawsze zagwarantować sprawdzonych wykonawców odpowiednio dobranych do danego projektu, realizować zamówienia sprawnie i terminowo, a w przypadku stałej współpracy zaproponować elastyczne warunki rozliczenia. Wyznacznikiem poziomu usług będą też wdrożone normy jakości, np. międzynarodowe standardy ISO 9001 czy ISO 17100 (dedykowany branży translatorskiej).

Dobrze jest też zwrócić uwagę na to, jak wygląda kontakt i bezpieczeństwo danych oraz dowiedzieć się, czy biuro wykonywało zamówienia dla klientów podobnych do Twojej firmy. Warto również zapytać, czy możliwe będzie przygotowanie darmowej próbki, co pozwoli na ocenę jakości tekstu przed realizacją większego zamówienia.

Usługi językowe w branży MLM – inwestycja, która się opłaca

Jako biuro tłumaczeń Alingua działamy w branży sprzedaż bezpośrednia & marketing sieciowy już prawie 10 lat. Nasi klienci cenią sobie szybki kontakt, korzystne warunki współpracy i stały zespół tłumaczy oraz weryfikatorów czuwających nad wysoką jakością opracowywanych materiałów marketingowych i edukacyjnych. W ramach jednego zamówienia często wykonujemy przekład na kilkanaście języków, a dzięki rozległym kontaktom z partnerami na całym świecie możemy przygotować dla Ciebie tłumaczenie na dowolny, interesujący Cię rynek. Oferujemy również m.in. copywriting, nagrania lektorskie czy tłumaczenia filmów, co bywa szczególnie przydatne w przypadku materiałów szkoleniowych, skierowanych do liderów na lokalnych rynkach.

W biznesie MLM ograniczenia terytorialne właściwie nie istnieją, co najlepiej potwierdzają marki, które zainwestowały w rozwój na wielu poziomach i odniosły globalny sukces. Od lat z dumą wspieramy naszych klientów, gdy są gotowi przekraczać kolejne granice, przełamywać bariery i sięgać po więcej. Strona internetowa dostępna w różnych wersjach językowych, materiały reklamowe i edukacyjne dostosowane do odbiorców na kilku kontynentach, ogólnoświatowe spotkania firmowe na żywo i online, podczas których zapewniamy obecność tłumaczy ustnych – takie działania umacniają wizerunek silnego, dojrzałego biznesu, który dba o każdego, kto współtworzy markę i pracuje na jej sukces w różnych częściach świata.

Kliknij TUTAJ, żeby zobaczyć, co zyskasz we współpracy z Alingua lub przejdź na stronę www: https://alingua.pl/

Jeśli wolisz porozmawiać, zadzwoń pod nr: + 48 690 838 645. Kierownik działu ds. kluczowych klientów w Alingua, Helena Żuradzka, z przyjemnością odpowie na Twoje pytania i przedstawi możliwości współpracy.

Mogą Cię również zainteresować