Ile kosztuje efektywna kampania reklamowa w Google? Eksperci z branży odpowiadają!

przez Maciej Maciejewski

Tytułowe pytanie wydaje się chodzić po głowie praktycznie każdemu przedsiębiorcy, który poważnie myśli o zainwestowaniu w skuteczny kanał reklamowy. Faktycznie, wyszukiwarka Google na takim polu pozostawia daleko w tyle alternatywne sposoby na promowanie własnego biznesu.

źródło: Pixabay

Ogromne zasięgi oraz możliwości usługi dostarczanej przez Amerykanów nie idą jednak w parze z równie wysokimi kosztami. Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i Google Ads, wyróżniają się konkurencyjnymi cenami. Ale ile dokładnie musisz zapłacić za obecność na pierwszych stronach w poszczególnych zestawieniach? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Rozkładamy cenniki za pozycjonowanie na czynniki pierwsze. Oto zawartość pakietów SEO

Wyszukiwarka Google jest na tyle zmiennym narzędziem marketingowym, że niezwykle trudno podawać cenniki z dokładnością co do złotówki za usługę pozycjonowania stron internetowych. I już taka informacja powinna zaświecić czerwoną lampkę ostrzegawczą każdemu, kto poszukuje rzetelnej agencji do realizowania reklamy SEO. Cena zawsze uzależniona będzie od kilku bądź nawet kilkunastu czynników: historia portalu, poziom konkurencji, obrana strategia marketingowa czy cel promocji to zaledwie część z nich.

W ramach każdego pakietu przedsiębiorca otrzymuje szereg korzyści. Za najbardziej podstawowe uznaje się optymalizację portalu pod algorytm oraz działania link buildingowe. W droższych opcjach można znaleźć jeszcze content marketing czy współprace reklamowe z prestiżowymi serwisami bądź twórcami online. Na przykładzie agencji AFTERWEB można zauważyć, że ceny za pozycjonowanie stron WWW wahają się od 489 zł do nawet 2990 zł w najbardziej prestiżowej wersji.

„Podawanie dokładnej ceny za pozycjonowanie stron bez dokładnego zapoznania się z portalem oraz konkurencją w danej branży to popularna pułapka stosowana przez nierzetelnych ekspertów. Jeszcze przed podpisaniem umowy każdy specjalista powinien wykonać dokładną analizę strony, na bazie której dobierze optymalny plan pracy, pozwalający na skuteczną rywalizację z konkurencją. Zbyt niska cena za SEO może zauważalnie ograniczyć efektywność prac marketingowych.” (źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/)

W usłudze Google Ads sam decydujesz o budżecie. Zobacz, jak go poprawnie estymować

Jedną z największych zalet płatnej kampanii Google Ads jest fakt, że usługa ta oferuje możliwość samodzielnego decydowania o wysokości budżetu reklamowego. Mało tego, istnieje naprawdę dużo zabiegów optymalizacyjnych, których nadrzędnym celem jest ograniczenie wydatków na promocję przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ilości pozyskiwanych kliknięć. Im niższa stawka CPC na wszystkich kampaniach, tym więcej wygenerowanych, płatnych odwiedzin w ramach wcześniej określonego budżetu.

W przypadku reklamy tekstowej warto wcześniej skorzystać z Planera Słów Kluczowych i wyestymować potencjalne wydatki na kliknięcia. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku kampanii produktowych, graficznych lub remarketingowych. Tam obliczenia z haseł kluczowych nie będą efektywne, natomiast nie oznacza to, że za tego typu komunikaty zapłacisz krocie.

Przeciwnie! To typ reklamy wyróżniający się niskimi stawkami średniego CPC. Jeśli zależy Ci na maksymalnie efektywnym wykorzystaniu środków marketingowych, weź pod lupę wszystkie słowa kluczowe. Pozostaw uruchomione tylko te, które generują sprzedażowe kliknięcia. Ogólne frazy mają olbrzymią tendencję do nabijania pustych statystyk kliknięć bez pozyskania konwersji.

Na szczególną uwagę zasługuje także fakt geolokalizacji reklam. Uruchamiaj kampanię tylko tam, gdzie realnie możesz zdobyć Klienta. To mocno ograniczy zjawisko przepalania budżetu.

Mogą Cię również zainteresować