Implix zaprezentował dziennikarzom ClickMeeting

przez Marek Wyrzychowski

Implix, właściciel GetResponse zaprezentował dziś podczas konferencji prasowej ClickMeeting – platformę do konferencji online, za pomocą której można prowadzić spotkania nawet dla 1000 osób.

Dzisiejsza wideokonferencja Implix
Dzisiejsza wideokonferencja Implix

Dla “Network Magazynu” oraz jego działających w biznesie MLM Czytelników to nic nowego, wszak już od dwóch miesięcy testujemy to świetne narzędzie realizując nasz projekt NETWORK TV. Jednak podczas dzisiejszej konferencji internetowej okazało się – zwłaszcza po ilości pytań od dziennikarzy, że wideokonferencje i webinary w czasie rzeczywistym, to jednak dla polskich nowych mediów wciąż kwestia, którą zaliczamy do technologicznych nowinek.

Dlatego bardzo dobrze się stało, że Implix, właściciel GetResponse – największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, ogłosił dziś oficjalne uruchomienie ClickMeeting – platformy do konferencji online oferującej wiele zaawansowanych funkcjonalności. Składa się ona z dwóch produktów – ClickMeeting i ClickWebinar, przeznaczonych do przeprowadzania odpowiednio: spotkań do 25 osób i konferencji nawet do 1000 uczestników.

Dzisiejsza wideokonferencja Implix
Dzisiejsza wideokonferencja Implix

ClickMeeting umożliwia organizowanie konferencji, spotkań roboczych, szkoleń wewnątrz firmowych czy prezentacji produktowych dla klientów / współpracowników w dogodnym dla wszystkich miejscu i czasie, bez potrzeby odchodzenia zza biurka. Pozwala w ten sposób wyeliminować koszty i czas przeznaczany na podróże służbowe czy wyjazdy szkoleniowe. Pracę z ClickMeeting można rozpocząć w kilkanaście sekund, bez żadnej instalacji. Działa on z poziomu przeglądarki według modelu oprogramowanie jako usługa (Software as a Service), dzięki czemu możliwe jest korzystanie z ClickMeeting z każdego komputera, w każdym miejscu.

Wśród funkcjonalności platformy znajduje się między innymi udostępnianie uczestnikom pulpitu komputera, aplikacji i plików oraz czatu tekstowego i video. A wygląd każdego spotkania można dostosować do identyfikacji wizualnej marki. Program korzysta przy tym z najnowocześniejszych technologii, zapewniając całkowite bezpieczeństwo danych i niezawodność transmisji.

– ClickMeeting można porównać do mobilnej sali konferencyjnej online, za pomocą której można w każdej chwili zorganizować spotkanie z prezentacją, pokazem wideo czy nową stroną internetową lub usługą online. Pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale przede wszystkim ograniczać wydatki na podróże służbowe. A co najważniejsze, niski koszt konta ClickMeeting sprawia, że jest usługą dostępną nie tylko dla korporacji z dużymi budżetami, ale również dla małych i średnich firm szukających na co dzień oszczędności nie rezygnując jednak z efektywności – mówił Szymon Grabowski, prezes Implix, właściciela ClickMeeting.

Koszt konta z możliwością prowadzenia spotkania do 25 osób zaczyna się już od 39 zł za miesiąc. Aby sprawdzić możliwości ClickMeeting można założyć darmowe konto i przez 30 dni korzystać ze wszystkich funkcjonalności platformy bez ponoszenia żadnych opłat. ClickMeeting aktywną obecność na polskim rynku zaczyna od cyklu bezpłatnych webinarów edukacyjnych prowadzonych przez niezależnych ekspertów z branży. Aby wziąć w nich udział wystarczy zostawić swoje dane na stronie http://www.clickmeeting.pl/promo/edu. Aby zapoznać się z możliwościami ClickMeeting i założyć konto, zapraszamy na http://www.clickmeeting.pl.

Dzisiejsza wideokonferencja Implix
Dzisiejsza wideokonferencja Implix

Sposoby wykorzystania spotkań i konferencji online w rozwoju biznesu

W ciągu minionych kilkunastu lat sposób wykonywania pracy oraz metody zarabiania pieniędzy zmieniły się całkowicie. W życiu przedsiębiorców pojawiły się telefony komórkowe, notebooki, urządzenia mobilne oraz internet, który nadał tym wszystkim urządzeniem zupełnie nowe znaczenie. Dzięki tak szybkiemu postępowi technologicznemu niemal całkowitej redefinicji uległy takie pojęcia jak praca, produktywność, czas czy koszty. I tak, praca musi być dochodowa; produktywność najwyższa; czasu jest zawsze za mało, a koszty powinny być jak najniższe.

Zmianom nie oparły się również spotkania biznesowe, które w tradycyjnej formie stają się coraz mniej efektywne – szczególnie ze względu na konieczność podróżowania, które niemal zawsze jest czasochłonne i kosztowne. Na przykład podróż służbowa z Gdańska do Warszawy i z powrotem zajmuje dwa dni, a jej koszt za jedną osobę oscyluje w granicach tysiąca złotych (razem z dietą i noclegiem). A gdyby tak możliwe było ograniczenie podróży służbowej tylko do samego spotkania (czyli ok. 1-2 godzin) a kosztów do zaledwie kilku złotych? W końcu nowe czasy wymagają nowych rozwiązań. Czy nadszedł zatem już czas spotkań online?

Zdecydowanie tak! I to zarówno ze względu na szerokie zastosowanie spotkań online, jak i technologię, która daje niemal nieograniczone możliwości. Wiele firm ma pracowników rozsianych po całym kraju. Inne z kolei nie dysponują salą konferencyjną, w której można by zorganizować spotkanie kilku zespołów. Wówczas zamiast wewnątrz firmowych spotkań szuka się mniej produktywnych alternatyw w postaci wiadomości email z informacjami dla całego zespołu, ograniczonych funkcjonalnie komunikatorów internetowych lub telekonferencji.

Tymczasem opcją najbardziej atrakcyjną cenowo i oferującą przy tym szeroki wachlarz funkcjonalności mogą być spotkania online. Pozwalają one przenieść tradycyjne spotkanie, ze wszystkimi jego atrybutami do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Każdy może zabrać głos, możliwe jest także spisywanie na bieżąco pomysłów na tablicy, przedstawianie prezentacji czy przeprowadzanie ankiet. A dzięki funkcji wideo spotkanie może odbywać się “twarzą w twarz”.

Czasami, aby spotkać się z klientem i zaprezentować mu ofertę firmy, konieczne jest przemierzenie kilkuset kilometrów. Trzeba wówczas na jedno spotkanie poświęcić cały dzień. A wiadomo, że dla każdego handlowca “czas to pieniądz”. Tymczasem, odbywając takie spotkanie w internecie można ograniczyć poświęcony czas do niezbędnego minimum i w ciągu jednego dnia odbyć nawet kilka spotkań. W ten sposób ilość spotkań w ciągu jednego tygodnia może się zwiększyć nawet kilkunastokrotnie. Efekt – wyższe wskaźniki sprzedaży oraz wyższa efektywność handlowców. Ale jak zaprezentować produkt przez internet? Oczywiście spotkania online z klientem nie zawsze sprawdzą się we wszystkich branżach. Ciężko bowiem będzie zaprezentować produkty, które klient musi dotknąć lub zobaczyć na własne oczy. Dlatego spotkania sprzedażowe online są zarezerwowane zazwyczaj dla branż usługowych, jak: finansowa, telekomunikacyjna, informatyczna, doradcza, rekrutacyjna, inwestycyjna czy edukacyjna.

Wiele firm sprzedając programy lub usługi oferuje również klientom szkolenia z obsługi swoich produktów. Najczęściej w siedzibie firmy organizuje się spotkanie z większą liczbą klientów i przedstawia się tajniki produktu. Klienci muszą dojechać, poświęcić na to nieraz cały dzień i nie są szkoleni indywidualnie. Okazuje się, że ten problem również może być rozwiązany za pomocą spotkań online. Dzięki takim funkcjonalnościom jak udostępnianie przeglądarki lub ekranu komputera klient może krok po kroku przejść wraz z ekspertem przez wszystkie etapy poznania produktu i natychmiast zadawać nurtujące go pytania. Co więcej, każde takie spotkanie może zostać nagrane i przesłane do klienta w formie wideo. W ten sposób będzie on miał pod ręką pomoc, z której będzie mógł skorzystać w razie potrzeby.

Wbrew powszechnej opinii, aby brać udział w spotkaniach online nie trzeba wcale dysponować potężną prędkością łącza internetowego. Większość profesjonalnych platform do konferencji online potrzebuje około 512Kb/s w przypadku uczestników spotkań i 1MB/s dla prelegentów. Podobnie prezentują się wymagania sprzętowe. Wystarczy komputer, słuchawki z mikrofonem i kamerą internetową, która jest wbudowana w większości dostępnych na rynku notebooków. Zazwyczaj nie jest wymagane także żadne dodatkowe oprogramowanie ani wtyczki – wystarczy tylko przeglądarka internetowa. To tylko niektóre z możliwości zastosowania spotkań online. Ich możliwości są tak naprawdę determinowane przez potrzeby.

PS. Znając realia I zapał zwłaszcza młodzieży networkowej zaznaczamy i radzimy, aby w biznesie MLM nie traktować tego typu narzędzi, jako wyłącznie jedynej opcji na działanie. Pamiętajmy, że sprzedaż bezpośrednia to przede wszystkim kontakt międzyludzki, czyli czynnik dotychczas niezastąpiony w budowaniu relacji oraz więzi. Jednak mocno polecamy tego typu rozwiązania do kontaktów ze strukturą / klientami od czasu do czasu i traktowanie go, jako świetnego, aczkolwiek kolejnego w dobie rozwoju narzędzia, dzięki któremu udoskonalimy swoją pracę “face to face”. Nie zapominając o fakcie, iż to właśnie sprzedaż na żywo ma już tysiące lat i to rozwiązanie wciąż przynosi oczekiwane przez handlowców efekty.

Mogą Cię również zainteresować