Integracja w nowej rzeczywistości? Najwyższy czas na postpandemiczne eventy w biznesie MLM

przez Maciej Maciejewski
755 odsłony

Krzywa zachorowań na COVID-19 w Europie Zachodniej wypłaszcza się – podaje WHO. Dane dają nadzieję na powrót do znanej nam normalności i organizowania biznesowych eventów. Jak powinna przebiegać integracja w nowej rzeczywistości?

źródło: Pixabay

Firmy wybierają dziś trzy główne nurty: kolacje w miłych okolicznościach przyrody, kilkudniowe wyjazdy w atrakcyjny teren bądź wydarzenia hybrydowe. Sprawdź, co będzie królować w biznesie tej wiosny.

Koronawirus przyspieszył zmiany, których utrwalenie zajęłoby lata. Przemysł eventowy może odrabiać straty związane z pandemią nawet do 2023 roku – podają wybrane źródła. Rzeczywistość pokazuje jednak, że eventy będą organizowane coraz częściej – również te w formie hybrydowej, a także zupełnie online’owej.

Czy integracja online pozostanie z nami na dłużej? Wiele osób docenia imprezy hybrydowe ze względu na elastyczność i zasięg wydarzenia wirtualnego. Firmy nadal będą organizować zarówno spotkania online, jak i w formie hybrydowej.

– Nowa rzeczywistość eventowa to ogromne wyzwanie dla firm, które zajmują się integracją w biznesie. Z uwagi na pandemię tak naprawdę nie wiadomo, ile osób będzie brało udział w danym wyjeździe. W związku z tym organizatorzy powinni zadbać o odpowiednią przestrzeń w miejscu, do którego się wybierają. Sala szkoleniowa musi posiadać duże ekrany i zaplecze techniczne, aby uczestnicy będący online czuli się częścią wyjazdu integracyjnego – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace.

Imprezy organizowane w formie hybrydowej są jednak mniej rentowne niż standardowe eventy. Tylko 25% firm jest w stanie zorganizować dochodowe wydarzenie online. Czy w tych okolicznościach firmy eventowe wykażą się dużą elastycznością?

Firmy eventowe, które notowały ogromne straty podczas pandemii, aby zachęcić klientów do organizacji integracji, będą prześcigać się w pomysłach. Duża elastyczność – tym na pewno będą się charakteryzować. – W cenie są eventy szyte na miarę. Wraca wszystko to, co zdrowe i naturalne. Firmy po czasie stagnacji poszukują imprez ze scenariuszami dostosowanymi do ich potrzeb. Modne są warsztaty kulinarne ze znanymi blogerami bądź kucharzami, a także degustacja lokalnej i regionalnej żywności. A wszystko w myśl team buildingu. Ponadto modne są wyprawy survivalowe, a także inne aktywności sportowe – wylicza Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy.

Według badania GBTA, aż 67% firm oczekuje, że branża eventowa będzie organizować coraz więcej imprez już w pierwszym kwartale 2022 roku, a 52% respondentów spodziewa się, że proste spotkania (liczba uczestników 50 lub mniej) powróci do znanej nam normy w ciągu roku. Zdaniem większości respondentów w przypadku większych wydarzeń i konferencji powrót do poziomu sprzed pandemii może potrwać od dwóch do trzech lat.

Czy integracja w biznesie będzie taka, jak dawniej? Firmy organizujące integrację zwrócą uwagę na zupełnie inne aspekty niż przed pandemią. Konieczne będzie dbanie o środki bezpieczeństwa i higieny pracy, a także zmiany operacyjne w obiektach. Istotne będą praktyki przygotowywania posiłków, sposób ich podania, a także pochodzenie żywności. Co ciekawe – wg badania GBTA – aż 83% firm stwierdziło, że uczestnicy powinni być obecnie zobowiązani do noszenia masek podczas integracji. Aż 70% firm jest zdania, że uczestnicy integracji powinni być testowani na COVID, a blisko połowa chce, by w imprezach brały udział tylko osoby zaszczepione.

Mogą Cię również zainteresować