Największy wzrost wydatków reklamowych odnotowano w internecie, wzrósł o ponad 23% w porównaniu do 2009 roku – tak wynika z szacunków domu mediowego Starlink. Dzięki temu wartość rynku reklamy internetowej przekroczyła granicę 1 miliarda złotych. Kolejny rok z rzędu rosły także wydatki na reklamę kinową – o blisko 8%. Wartość reklamy w tym medium zbliżyła się do poziomu 100 milionów złotych. Trzeba jednak zauważyć, że dynamika wzrostu w przypadku kina ma tendencję spadkową.
źródło: www.sxc.hu
Wydatki w najbardziej popularnym medium, jakim jest telewizja, zwiększyły się o 7,2%, a więc znacznie powyżej średniej rynkowej. Ostatnim medium z dodatnią dynamiką jest radio. Wpływy reklamowe osiągnęły wartość 529 milionów złotych. W poprzednim okresie ta wartość wynosiła 522 miliony złotych. Reklama zewnętrzna, magazyny oraz dzienniki prasowe zanotowały ujemną dynamikę, jednakże w porównaniu z rokiem 2009 spadek wpływów znacznie wyhamował.
Najwięcej na reklamę w 2010 roku wydały branże farmaceutyczna, FMCG, motoryzacyjna, telekomunikacyjna, odzieżowa i handlowa. Polska batalia reklamowa odbywa się głównie w telewizji, wymienione sektory istotnie podniosły swoje inwestycje właśnie w tym medium. Na rynku wciąż widać również wyraźnie poszukiwanie tańszych sposobów na inwestycje reklamowe.