Jak Cię widzą, tak Cię piszą czyli o tym, jak pozycjonowanie wpływa na widoczność w sieci

przez Maciej Maciejewski

Pozycjonowanie stron internetowych to zadanie wymagające narzędzi spod znaku SEO. Prawda jest taka, że prowadząc sklep, witrynę czy bloga, których celem jest zaistnienie w świadomości odbiorców, nie obejdziemy się bez wielu z nich. Nie ma szans. Od czego więc zacząć?

źródło: Pixabay

Czasy, kiedy strona internetowa była tylko wizytówką firmy, odeszły do lamusa. Przedsiębiorstwa, które tylko w taki sposób wykorzystują potężne medium, jakim jest internet, tracą niebywałą szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Osoby, które próbowały pozycjonować stronę na własną rękę, ale bez sukcesów, mogły nawet nie słyszeć o narzędziach SEO. Jeżeli rozwój kanałów sprzedaży internetowej ma realnie zwiększyć sprzedaż, widoczność, rozpoznawalność, to warto wesprzeć się wiedzą specjalistów z branży. Wśród firm, które podchodzą wielowątkowo do kwestii pozycjonowania jest z pewnością zespół Semcore.pl.

Jeżeli chcemy partycypować np. w zyskach jakie daje e-commerce to warto nawiązać współpracę z ludźmi, którzy nie tylko naśladują najlepsze rozwiązania, ale je tworzą.

Audyt SEO – w jakim miejscu się znajdujesz?

Pozycjonowanie stron internetowych to wielowątkowe zadanie. Rzucenie się w ten wir bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi skończy się fiaskiem. Z drugiej strony mając narzędzia, ale nie posiadając istotnych dla procesu informacji, również poniesiemy klęskę. Taką sytuację można porównać do „puszczania oka” w ciemnym pomieszczeniu. Tylko my wiemy co robimy, ale efekty nie są w ogóle widoczne. Dlatego początek przygody z pozycjonowaniem warto zacząć od określenia miejsca, w którym się znajdujemy. Jeśli nie mamy żadnej www to sytuacja jest klarowna. Z kolei, gdy posiadamy witrynę lub e-sklep, ale ruch na nich jest mizerny, to warto zlecić audyt SEO. Poznamy przede wszystkim mocne i słabe strony, a dokładnie zostaną one wielorako zmierzone. Wyniki z pewnością nie muszą rozpieszczać, ale dzięki temu będziemy wiedzieli na czym się skupić i jak zaplanować zmiany. Optymalizacja działań pozwoli na sukcesywne zwiększanie zasięgów, docieranie do nowych odbiorców i w przypadku podmiotów sprzedażowych wpłynie to nie tylko na aprecjację ruchu, ale także na konwersję, czyli sprzedaż.

Pozycjonowanie & SEO

Potocznie używa się tych terminów zamiennie, jednak nie do końca jest to poprawne. Pozycjonowanie jest terminem szerszym, w ramach którego mieści się SEO. Ten ostatni element skupia się na treści. Ważna jest ilość, a także jakość materiałów trafiających do odbiorców. Obecnie algorytmy Google deprecjonują teksty pisane dla robotów, a windują te witryny, gdzie pojawiają się informacje, artykuły czy treści dające Czytelnikom wartość. Ponadto SEO dba o strukturę kodu konkretnej witryny, aby była ona bardziej przyjazna dla wyszukiwarki.

Pozycjonowanie poza SEO skupia się na link buildingu, a także na content marketingu. Ponadto posługuje się narzędziami analitycznymi do mierzenia postępów w aktualnie prowadzonych kampaniach. Całość oparta jest o wcześniej zaplanowaną strategię, która podzielona jest na etapy. Ich realizacja świadczy o dobrym kierunku rozwoju. Z kolei warianty nieprzynoszące oczekiwanych rezultatów będzie można łatwo zdiagnozować i zastosować inne metody, które doprowadzą nas do upragnionego celu. Trzeba jasno powiedzieć, że tworzenie wysokiej jakości tekstów jest jednym z czynników, które pozwolą dostać się naszej stronie do TOP10 Google. Będąc tam, z pewnością poczujemy różnicę w wielu elementach funkcjonowania sklepu, strony czy bloga.

Blog – pomysł na zwiększenie ruchu

Jak zacząć pisać bloga? A przede wszystkim czy to ma sens? Na te pytania odpowiedź jest stosunkowo prosta – tak. Blog daje morze możliwości i często bywa paliwem dla innych portali lub źródłem przydatnej wiedzy. Sprzyja to odwoływaniu się licznych autorów do naszego wpisu, a stąd jest tylko krok do sprzedaży. Warunkiem koniecznym są oczywiście wysokiej jakości treści, które mają wartość dla Czytelników. Sprzedając akcesoria ogrodowe dobrze pokazać i opisać ich praktyczne zastosowanie, a także w prosty sposób umożliwić transfer z artykułu wprost do naszego sklepu.

Jeżeli prowadzony przez nas blog będzie faktycznie uzbrojony w interesujące tematy i porady, to stanie się źródłem wiedzy i inspiracji nie tylko dla klientów. Można więc pisać o zbudowaniu zielnika lub wymianie dynama w rowerze oferując jednocześnie części i narzędzia do przeprowadzenia operacji. Jeżeli nasze umiejętności tworzenia tekstów są średniej klasy, to w sieci jest multum osób, które podejmą się tego zadania. Ktoś z pasją będzie opisywał oferowane przez nas usługi lub towary, a my na kanwie tego skorzystamy zyskując ruch, klientów i wygenerujemy dochód. Dlatego warto zapoznać się z materiałem o tym, jak zacząć pisać bloga. Nigdy nie wiadomo, jaki talent w nas drzemie.

Widoczność w wynikach wyszukiwania Google na pierwszej stronie to cel wielu przedsiębiorców. Bycie w TOP10 wiąże się z benefitami, o których mogą pomarzyć wszyscy od miejsca 11 do nieskończoności. Dlatego warto zaangażować swoje zasoby w rozwój e-strefy naszej firmy lub po prostu zlecić to zadanie profesjonalistom. Wówczas będziemy mogli w prosty sposób zmierzyć nasze postępy i dostosować strategię do panujących okoliczności. Jeśli nie wiemy od czego zacząć, warto zajrzeć na Semcore.pl. Niech rozpocznie się przygoda!

Mogą Cię również zainteresować