Jak leasing wspiera biznes w małych firmach?

przez Maciej Maciejewski
247 odsłony

Większość firm w naszym kraju stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Zarządzanie niewielkich rozmiarów podmiotem często jest dużym wyzwaniem. Aby rozwijać swój biznes i jednocześnie nie stracić płynności finansowej, wielu właścicieli decyduje się na leasing. W jaki sposób pomaga on małym firmom utrzymać się na rynku? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.

Jakie wyzwania stoją przed małymi firmami w Polsce?

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) odgrywa bardzo ważną rolę w polskiej gospodarce. To właśnie takie podmioty tworzą znaczną część rynku. Muszą się one jednak na co dzień mierzyć z wieloma różnymi wyzwaniami, które potencjalnie mogą hamować ich rozwój. Jednym z głównych problemów są ograniczone środki finansowe. Tego rodzaju przedsiębiorstwa mają bardzo często dość skromny budżet, co utrudnia inwestycje w rozwój czy nowoczesne technologie.

Dużym problemem małych firm jest również silna konkurencja ze strony większych przedsiębiorstw. Mają one sporą przewagę w postaci skali działania oraz łatwiejszego dostępu do różnych rynków. To jednak nie wszystkie wyzwania, które stoją przed funkcjonowaniem małych podmiotów. Ogromnymi wyzwaniami są także brak stabilności przepisów prawnych oraz wysokie koszty zatrudnienia, które obciążają budżety firm.

Dlaczego leasing jest polecany małym firmom?

Leasing to forma finansowania często polecana przedsiębiorcom z sektora MŚP. Pozwala im korzystać z konkretnej rzeczy w zamian za regularne opłaty. Przedmiotem leasingu mogą być m.in. maszyny czy sprzęt IT. Największą popularnością cieszy się jednak auto leasing, czyli wynajem różnego rodzaju pojazdów – osobowych, dostawczych lub ciężarowych. W ramach umowy leasingowej firma może użytkować daną rzecz przez określony czas.

Dlaczego to rozwiązanie cieszy się tak dużą popularnością wśród małych firm? Dzięki leasingowi przedsiębiorca unika dużych jednorazowych wydatków – może korzystać z zasobów bez konieczności ich natychmiastowego zakupu. Opłaty rozłożone są na wygodne raty, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej jest zarządzać budżetem i zachować płynność finansową.

Leasing zapewnia również dostęp do nowoczesnych technologii. Przedsiębiorstwa, które zdecydują się na tę formę finansowania mogą korzystać z najnowszych rozwiązań bez konieczności ich zakupu. Mowa tutaj głównie o pojazdach lub sprzęcie IT. Z kolei dzięki stałym, przewidywalnym kosztom łatwiej planować wydatki.

Leasing – usługa, z której mogą korzystać startupy

Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że wiele firm leasingowych oferuje także leasing dla startupów. Opcja ta dostępna jest już od pierwszego dnia działalności, choć dotyczy to jednoosobowych działalności gospodarczych. Dlaczego to dobre rozwiązanie? Nowo powstałe firmy mają zwykle ograniczony kapitał, a leasing stanowi sposób na szybki dostęp do wszystkich niezbędnych zasobów.

Oferta leasingu przeznaczona dla startupów jest bardzo rozbudowana. Obejmuje ona m.in. samochody osobowe i dostawcze, sprzęt komputerowy, wózek widłowy, sprzęt budowlany czy sprzęty przydatne podczas prowadzenia gastronomii. Dzięki leasingowi startupy mogą uniknąć dużych wydatków początkowych, które mogłyby znacząco obciążyć ich budżet na samym początku działalności.

Podsumowanie

Małe firmy stanowią znaczną siłę polskiej gospodarki. Muszą one jednak zmagać się z wieloma wyzwaniami, takimi jak ograniczony budżet oraz konkurencja ze strony większych przedsiębiorstw. Dobrym rozwiązaniem dla takich podmiotów jest leasing. Pozwala on uniknąć dużych, jednorazowych wydatków na zakup sprzętu. Z leasingu mogą również skorzystać startupy w formie JDG i to już od pierwszego dnia działalności.

Mogą Cię również zainteresować