„Czy doradca musi być jednocześnie ekspertem?” – pyta DrSprzedaż. Dariusz Tarczyński odpowiada: „Świetnie gdyby nim był, ale tak naprawdę nie musi być ekspertem z najwyższej półki aby stać się dobrym doradcą. Ważniejsze jest aby słuchał, miał z klientem kontakt i dysponował taką wiedzą, której od niego oczekuje klient. Tu znów wraca motyw komunikacji. Mamy często problem z wybitnymi ekspertami, którzy posługują się niezrozumiałym dla klienta językiem. Błąd w sprzedaży to często nadprodukcja faktów technicznych. Ekspert zasypuje klienta wiedzą, pokazując mu swoją ogromną przewagę – a to czasem zahacza aż nawet o obrażanie klienta. Sprzedawca udowadnia mu jakim jest on laikiem w danej dziedzinie”. Cały wywiad w tym miejscu: www.drsprzedaz.pl
Jak prowadzić prawdziwą sprzedaż doradczą?
Biznesowy portal DrSprzedaz.pl opublikował świetny wywiad z dr Dariuszem Tarczyńskim, dyrektorem Instytutu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości, który będzie prelegentem podczas Europejskiego Forum Biznesu Alternatywnego 2014.
Dr Dariusz Tarczyński