JEUNESSE PODBIJA ŚWIAT!

przez Piotr Hoffman

Typowa strategia rozwoju firmy sprzedaży bezpośredniej opiera się na jej zakorzenieniu na lokalnym rynku, zbudowaniu marki, a następnie ekspansji na rynki światowe. Firma Jeunesse, której działalność poświęcona jest życiu w zdrowiu i młodości, co zapewnić mają artykuły do pielęgnacji ciała oraz produkty odżywcze…

…przyjęła tę strategię tylko po to, by wywrócić ją do góry nogami. Dlatego też, kiedy  wiele nowych firm w branży, najczęściej amerykańskich, poświęca swój pierwszy rok wyłącznie na działalność na lokalnym rynku, Jeunesse szybko zwróciła swoją uwagę  na budowanie globalnej infrastruktury w regionie Azji i Pacyfiku, rozpoczynając ekspansję od Tajwanu, następnie Hongkongu i Indonezji.

Jakie rezultaty?

Firma zamknęła 2014 rok z globalnym przychodem ze sprzedaży na poziomie 419 milionów USD, natomiast rok 2015 okazał się pod tym względem rekordowy – biznes Jeunesse osiągnął przychód ponad 1 miliarda dolarów! I to zaledwie w szóstym roku swojej działalności! Nic zatem dziwnego, że firma ta uznawana jest za jedną z najszybciej rozwijających się firm prywatnych w Stanach Zjednoczonych, jak i najszybciej rozwijającą się firmą ze Stowarzyszenia  Sprzedaży Bezpośredniej (DSA).

Wyniki sprzedaży firmy JeunesseWyniki sprzedaży firmy Jeunesse

Już po raz drugi z rzędu Jeunesse wyróżniona została na liście Inc.5000 – prestiżowym rankingu najszybciej rozwijających się firm prywatnych!

Jaka dziedzina?

Jeunesse jest wiodącym producentem artykułów do pielęgnacji ciała i produktów odżywczych wspierających ideę młodości. Poprzez badania ukierunkowane na dorosłe komórki macierzyste, wsparcie telomerów, naprawę DNA, kontrolę wagi ciała oraz nutrigenomikę, Jeunesse jest zaangażowana w dostarczanie ludziom produktów, które pomagają osiągnąć młodzieńczą urodę, a także dobre samopoczucie.

Jeunesse jest również dostawcą wielokrotnie nagradzanych narzędzi marketingowych, do których należą między innymi eksperckie zasoby szkoleniowe oraz platforma on-line wykorzystująca siłę mediów społecznościach do tworzenia niepowtarzalnych możliwości biznesowych dla stale rosnącej, światowej sieci dystrybutorów.

– Naszym celem jest ułatwienie ciężko pracującym dystrybutorom osiągnięcia finansowego dobrobytu, poprzez udzielanie im wsparcia w zdobywaniu nowych kontaktów i przeobrażaniu ich potencjalnych klientów w świetnie prosperujących dystrybutorów – mówi współzałożycielka Jeuensse, Wendy Lewis, wyróżniona przez „Direct Selling News” jako jedna z Najbardziej Wpływowych Kobiet w Sprzedaży Bezpośredniej w 2012 i 2014 roku.

Poprzez konkurencyjny plan finansowego wynagradzania Jeunesse oferuje jeden z najlepszych pakietów w branży sprzedaży bezpośredniej. To w połączeniu z unikatową linią produktową i pozycją lidera w dynamicznie rozwijającym się sektorze przeciwdziałania starzeniu, czyni Jeunesse idealną firmą do współpracy dla wszystkich sprzedawców bezpośrednich. Zarówno tych, którzy chcą tylko uzyskać dodatkowy, miesięczny przychód, jak i tych, którzy pragną rozpocząć przedsięwzięcie globalne na wielką skalę.

Jaki rozwój?

Firma Jeunesse szybko stała się wiodącą siłą branży, dzięki monumentalnemu rozwojowi. W czerwcu 2015 roku ogłosiła rekordowy przychód ze sprzedaży w jednym miesiącu w wysokości 120 milionów USD, co stawia ją na trajektorii 175% wzrostu w porównaniu do pierwszej połowy roku 2014. Ponadto, pobiła kolejny rekord w tym samym miesiącu – 116 818 nowych dystrybutorów przystąpiło do Jeunesse, bijąc rezultat poprzedniego miesiąca, który wynosił 100 tysięcy! Daje to ponad 550 tysięcy aktywnych dystrybutorów na całym świecie!

Tylko w pierwszych pięć i pół latach działalności Jeuensse wygenerowała łącznie przychód ponad 1 miliarda USD ze sprzedaży i wypłaciło ponad 500 milionów USD prowizji swoim dystrybutorom. – To ekscytujący moment i ogromny zaszczyt być częścią fenomenalnego wzrostu  Jeunesse zarówno pod względem osiągniętej sprzedaży, jak i satysfakcjonujących doświadczeń – mówi główny wizjoner Jeunesse, Scott Lewis. – Nie ulega wątpliwości, że nasz sukces jest rezultatem pracy tysięcy liderów na całym świecie, którzy poświęcili się naszej misji, pozytywnie wpływając na życie tysięcy osób wokół nich – dodaje.

Jeunesse zaznaczyła swoją obecność w ponad 120 krajach, gdzie posiada 32 biura i 40 centrów dystrybucyjnych. Europa jest bardzo ważnym rynkiem, z którym Jeuensse wiąże ogromne nadzieje. Kamieniem milowym rozwoju tego rynku była praca liderów, w tym pierwszych europejskich  dyrektorów diamentowych – Jolanty Sokołowskiej i Waldemara Warzechy, którzy od kilu lat pioniersko rozwijali biznes w tym regionie.

– Do niesamowitego wzrostu biznesu Jeunesse w Europie i na całym świecie przyczyniło się także wprowadzenie na rynek produktu Instantly Ageless, przeciw zmarszczkowego mikro kremu, który zapewnia niespodziewane, spektakularne efekty – wyjaśnia Scott Lewis. Jak tylko produkt trafił w ręce dystrybutorów i ich klientów, zaczęli oni umieszczać o nim prezentacje wideo online, co wywołało ogromny szum medialny. Tak duży, że „Inside Edition” oraz „Rachael Ray Show” donosiły o produkcie, ponieważ stał się on niesamowitą sensacją w internecie.

– O sile firmy w Europe świadczy niesamowity sukces Uniwersytetu Jeunesse – wydarzenia, które odbyło się w Paryżu, gdzie mieliśmy ogromną przyjemność gościć ponad 3 000 dystrybutorów z całej Europy. Bilety na to wydarzenie zostały wyprzedane na miesiąc przed jego rozpoczęciem! – mówi Kyle Copeland, prezes regionu Europa. – Jesteśmy na samym początku naszej europejskiej drogi, a już zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży o 500% z 12 milionów USD do 72 milionów USD za pierwsze 3 kwartały 2015 roku – dodaje. Podczas tego wydarzenia firma wprowadziła na europejski rynek linię produktów ZenBodi przeznaczonych do kontroli wagi, opracowanych po to, by redukować łaknienie, wspomagać spalanie tłuszczu i budować masę mięśniową, a wszystko dzięki holistycznemu podejściu, które wspomaga koncepcję Systemu Wspierania Odmładzania. Kolejny Uniwersytet Jeunesse odbędzie się w kwietniu 2016 roku w Rzymie, gdzie może przybyć ponad 5 000 dystrybutorów. W trakcie tego wydarzenia zostanie wprowadzona na rynek europejski kolejna linia produktów o nazwie Nevo – 4 napoje energetyzujące, które kilka tygodni po wprowadzeniu na rynek amerykański stały się bestsellerem.

Jak w Polsce?

Europa Centralna, a w szczególności Polska, jest bardzo ważnym miejscem na mapie Jeuensse. – W tym roku otworzyliśmy drugie w Europie i pierwsze w Polsce Centrum Szkoleniowo-Biznesowe Jeuensse w Warszawie, prowadzone przez dyrektorów diamentowych – Irenę i Artura Rdzonek. W następnym roku planujemy kolejne w Krakowie, które prowadzone będzie przez Katarzynę i Piotra Mosio, dyrektorów diamentowych oraz w Budapeszcie,  Pradze i kilku kolejnych stolicach – mówi Jarosław Flis, dyrektor generalny na Europę Centralną. – Cały czas dążymy do usprawnienia wsparcia i obsługi naszych dystrybutorów. Kolejnym rozdziałem będzie otwarcie w Polsce Centrum Dystrybucji produktów na Europę Centralną. Jesteśmy pewni, że decyzja ta będzie stanowić kolejny milowy krok w rozwoju biznesu Jeuensse w tym regionie – dodaje.

Aby przygotować się do kolejnego, spodziewanego wzrostu biznesu i wyzwań operacyjnych oraz właściwego wsparcia dla dystrybutorów, które wiąże się z tak dużym wzrostem, Jeunesse właśnie nabyła nową siedzibę główną w Heathrow na Florydzie. Ten nowy, wielomilionowy obiekt o powierzchni 40 tysięcy m² będzie w stanie pomieścić nieustannie rosnącą liczbę pracowników oraz zapewni odpowiednie miejsce spotkań dla wielu dystrybutorów, którzy zechcą odwiedzić siedzibę firmy i spotkać się z zespołem korporacyjnym.

Jeunesse zrodziła się w sercach i umysłach wizjonerów: Randy’ego Raya i Wendy Lewis.

Po osiągnięciu niebywałych sukcesów w innych przedsięwzięciach, Randy i Wendy porzucili słodką emeryturę, aby założyć Jeunesse. 9 września 2009 roku o 9:09 rano. „Jeunesse” w języku francuskim oznacza „młodość”. Liczba 9 to symbol długowieczności, który był odzwierciedleniem pragnienia założycieli, aby nie  tylko żyć, co w życiu rozkwitać i wspaniale się rozwijać.

Wendy Lewis & Randy RayWendy Lewis & Randy Ray

Niezwykle chętni by dzielić się ich rewolucyjnymi produktami odmładzającymi z całym światem, Randy i Wendy postanowili stworzyć jeden z najbardziej lukratywnych planów kompensacyjnych w branży sprzedaży bezpośredniej. Rezultat: najnowocześniejsza, globalna platforma, która wykorzystuje moc technologii, by dzielić się innowacyjnymi produktami, szkoleniami i wsparciem. Dzisiaj tysiące ludzi na całym świecie pomagają pisać historię Jeunesse. Razem tworzymy globalny ruch, który daje nam ogromną siłę, abyśmy mogli osiągnąć nasz absolutny potencjał. Wiek, rasa, ranga czy dochody są tutaj bez znaczenia. Nasza historia dopiero się zaczyna! Jesteśmy Jeunesse. Jesteśmy Młodym Pokoleniem. A teraz przedstawimy właściwy zarząd…

RANDY RAY – założyciel, dyrektor wykonawczy

Randy jest związany z branżą marketingu wielopoziomowego od 18 lat. W tym czasie, razem z Wendy Lewis, był między innymi współwłaścicielem firmy dostarczającej usługi i wsparcie dla branży sprzedaży bezpośredniej w zakresie oprogramowania biur wirtualnych, naliczania prowizji oraz pełnej obsługi klienta. Ma także ponad 42-letnie doświadczenie w branży komputerowej, gdzie zajmował się projektowaniem, sprzedażą oraz instalacją sprzętu i oprogramowania komputerowego, wartego setki milionów dolarów. Do najważniejszych odbiorców tych systemów zaliczyć można takie firmy jak: Red Lobster Inns of America, NASA (system wyrzutni promów kosmicznych), DOT, Personal Blood Storage oraz ICCA.

Myślę, że naszym zadaniem jest dostarczanie ludziom odpowiednich narzędzi, dzięki którym zarobią na życie i zbudują swoje marzenia. (Randy Ray)

WENDY LEWIS – założycielka, dyrektor ds. operacyjnych, jedna z najbardziej wpływowych kobiet w sprzedaży bezpośredniej

W 1985 roku Wendy i Randy założyli AMSC (Automated Medical Systems Consultants). Wendy objęła stanowisko prezesa oraz dyrektora ds. obsługi klienta. Ich firma była numerem jeden wśród dostawców usług dla zarządzania praktykami lekarskimi – zarówno w zakresie sprzedaży, jak i obsługi klienta – przez osiem kolejnych lat, aż do sprzedaży firmy w 1994 roku. Wendy i Randy zaczęli przygodę z marketingiem sieciowym 18 lat temu, najpierw jako dystrybutorzy, a następnie właściciele firm MLM oraz projektów wspomagających branżę. Pod ich wizjonerskim przywództwem firmy te rozkwitały. Z biurami i centrami dystrybucyjnymi działającymi na całym świecie oraz siecią ponad 500 tysięcy dystrybutorów w 215 krajach i terytoriach, wypłaciły swoim dystrybutorom ponad 122,5 miliona USD prowizji. Wielojęzyczna obsługa klienta, własny transport, profesjonalni programiści oraz prawnie zastrzeżony system biura wirtualnego – to tylko kilka przykładów ich dokonań. Na przestrzeni lat Wendy i Randy stali się również filantropami. Nie szczędzili pieniędzy na darowizny, organizowali fundusze, pracowali jako wolontariusze, a także wprowadzili globalną, ekologiczną kampanię z korzyścią dla kilku organizacji charytatywnych. Ostatnio założyli własną organizację non-profit o nazwie Jeunesse Kids dedykowaną dzieciom w potrzebie, zarówno w kraju, jak i na całym świecie.

Chcemy, aby nasi klienci dobrze się czuli, dłużej żyli i cieszyli się życiem. (Wendy Lewis)

SCOTT A. LEWIS – chief visionary officer/główny wizjoner Jeunesse

Scott zetknął się z marketingiem sieciowym w bardzo młodym wieku. Już jako dziesięciolatek po raz pierwszy wziął udział w wydarzeniu branżowym. Szybko zdobył również olbrzymie doświadczenie pracując w obsłudze klienta w firmie marketingu sieciowego, której właścicielami byli Randy i Wendy.

Scott LewisScott Lewis

Możliwość nauki w tak wczesnym wieku sprawiła, że Scott rozwinął umiejętność rozpoznawania zarówno istniejących, jak i rodzących się trendów rynkowych oraz silnych i słabych stron w zakresie operacji w różnych firmach z branży. Jest pewny, że to, co wyróżnia Jeunesse na tle innych firm, to głęboko zakorzeniona troska o dobrobyt swoich dystrybutorów. Wizją Scotta jest nie tylko utrzymanie tego standardu, ale wzniesienie go na taki poziom, aby wypełnił on w zupełności tożsamość oraz kulturę Jeunesse. Dla niego Jeunesse to więcej niż tylko biznes – to rodzina.

Zdrowie to największe błogosławieństwo w naszym życiu. Nigdy nie możemy uznać, że jest nam dane raz na zawsze. (Scott Lewis)

Nauka stojąca za produktami

Jeunesse jest całkowicie nowym rozdziałem w zakresie pielęgnacji ciała i suplementacji. Nasze produkty opierają się na przełomowych badaniach nauki, a ich innowacyjne formuły przedłużają młodość. Poprzez skupienie się na dobrym samopoczuciu i długowieczności pomagamy ludziom dłużej cieszyć się młodością. Opracowany przez nas system produktów Y.E.S (System Wspierania Młodości) jest połączeniem korzyści wynikających z niespotykanego nigdzie indziej synergicznego zestrojenia pielęgnacji ciała i suplementów.

Dr Nathan Newman to światowej sławy chirurg plastyczny, prowadzący w pełni akredytowaną i szanowaną praktykę chirurgii plastycznej w Beverly Hills w Kalifornii. Jego pasja, wiedza i edukacja to czynniki, które spowodowały, że został rzecznikiem naukowym i doradcą Jeunesse. Oryginalny w swoim sposobie myślenia, innowator, wprowadza nas w przyszłość chirurgii plastycznej. Wykorzystując zdolności do regeneracji tkanki tłuszczowej bogatej w komórki macierzyste, dr Newman znalazł sposób, aby bezpiecznie i naturalnie wzmacniać, podnosić i zredefiniować kontur całej twarzy i ciała. Częścią jego filozofii jest edukacja swoich pacjentów, więc dr Newman pisze comiesięczne artykuły dla magazynu LA Health News. Publikuje w wielu prestiżowych czasopismach medycznych i jako wykładowca bierze udział w licznych konferencjach medycznych. Regularnie prezentuje w radio i telewizji najnowsze osiągnięcia w dziedzinie chirurgii plastycznej. Dr Newman jest m.in. twórcą linii kosmetycznej LUMINESCE Jeunesse, a do ich opracowania wykorzystał swoje badania naukowe z zakresu  wpływu czynników wzrostu na aktywowanie naturalnych zdolności komórek do ich regeneracji, odbudowy kolagenu oraz odmładzania. 

Dr Vincent C. Giampapa to certyfikowany chirurg plastyczny i adiunkt na wydziale chirurgii plastycznej i rekonstrukcyjnej na Medycznym Uniwersytecie w New Jersey. Dyrektor Centrum Chirurgii Plastycznej International oraz The Giampapa Instytut, terapii przeciwstarzeniowej w Montclair, New Jersey. Obecnie rzecznik i doradca naukowy Jeunesse,  wcześniej pracował jako konsultant dla NASA. Dr Giampapa jest pionierem w swojej dziedzinie, jednym z pierwszych członków w Radzie Lekarzy Medycyny Przeciwstarzeniowej, założycielem i pierwszym przewodniczącym Amerykańskiej Akademii Medycyny Przeciwstarzeniowej. Dr Giampapa uzyskał wiele patentów w dziedzinie unikalnych technik hodowli komórkowych oraz nowych systemów dostarczania leków. Autor wielu publikacji naukowych, pierwszego podręcznika medycyny przeciwstarzeniowej oraz pięciu książek dotyczących zagadnień przeciwdziałania starzeniu, możemy go zobaczyć na stronach niezliczonych amerykańskich i międzynarodowych czasopism, programów radiowych i telewizyjnych. Dr Vincent C. Giampapa jest twórcą produktów  Jeunesse. W 2014 roku był nominowany do Nagrody Nobla za badania nad komórkami macierzystymi. Nominacja została przyznana w uznaniu wpływu technologii opracowanej przez dr Giampapę na walkę z globalną epidemią starzenia, jak również przeciwdziałanie skutkom finansowym przyszłej opieki zdrowotnej w krajach o starzejącej się demografii.

Połączone siły na rzecz dzieci

– Tak długo, jak Wendy i ja będziemy obecni w branży DS/MLM, będziemy się koncentrować na innych – pomagać im ulepszać ich życie – mówi Randy Ray. Jako globalny lider w branży Jeunesse poczuwa się do odpowiedzialności społecznej wobec ludzkości. Firma jest czymś więcej niż tylko biznesem. Jest rodziną , a nasza organizacja charytatywna Jeunesse Kids jest na to dowodem.

Nasze partnerstwo z organizacjami Free the Children oraz More Project przyczynia się do wyzwolenia dzieci z biedy, walczy z brakiem dostępu do edukacji i przynosi możliwości rozwoju. Program „Zaadoptuj wioskę” działający w ośmiu krajach pozwolił na powstanie ponad 650 sal szkolnych, doprowadzenie czystej wody, budowę systemów sanitarnych oraz dostarczenie opieki medycznej dla niemal 1 miliona mieszkańców na całym świecie. Niedawno zakończono budowę szkoły w rolniczym regionie Chin dzięki wsparciu Jeunesse Kids. Na ten cel przeznaczono ponad 227 tysięcy USD. Kolejny projekt w Kenii jest w trakcie realizacji, a wyniesie Jeunesse prawie 300 tysięcy USD. Teraz Jeunesse planuje „zaadoptować” kolejną wioskę, tym razem w Ekwadorze.

W trakcie niedawnego wydarzenia EXPO Unite w Singapurze, podczas którego świętowano 6 rocznicę powstania firmy, zebrano ponad 500 tysięcy USD na rzecz fundacji Jeunesse Kids. Tysiące dystrybutorów, setki liderów oraz pracownicy Jeunesse hojnie wsparli projekt. Znaczące darowizny przekazali czołowi rangą liderzy. W ciągu ostatnich 2 lat wszyscy nowi liderzy w randze potrójny diament przekazali na rzecz fundacji całość otrzymanych czeków za osiągnięcie tych pozycji.

Artykuł pochodzi z najnowszego wydania drukowanej wersji "Network Magazynu" nr 36, który na rynku ukaże się na początku marca 2016 roku. 

Aby dowiedzieć się więcej na temat Jeunesse odwiedź:

www.jeunesseglobal.com

Bądź na bieżąco i zaglądaj na nasze portale w mediach społecznościowych:

facebook.com/jeunessehq

twitter.com/jeunessehq

instagram.com/jeunessehq

RODZINA JEUNESSE POZYTYWNIE WPŁYWA NA ŚWIAT, POMAGAJĄC LUDZIOM WYGLĄDAĆ I CZUĆ SIĘ MŁODO, JEDNOCZEŚNIE WYZWALAJĄC W SOBIE NAWZAJEM SIŁĘ DO OSIĄGNIĘCIA NASZEGO PEŁNEGO POTENCJAŁU. NASZĄ WSPÓLNĄ MISJĄ JEST TO, ABY ZMIENIAĆ ŻYCIE LUDZI CZYNIĄC JEUNESSE SWOIM DOMEM I RODZINĄ, A TYM SAMYM MARKĄ ROZPOZNAWALNĄ NA CAŁYM ŚWIECIE. 

Mogą Cię również zainteresować