Kolejne warsztaty grupy GTM21

przez Maciej Maciejewski

Uważnie przyglądamy się poczynaniom powstałej w ubiegłym roku biznesowej grupy GTM21. „Network Magazyn” otrzymał zaproszenie na kolejne warsztaty, które ta grupa zorganizowała… Były to zupełnie inne zajęcia niż te, które relacjonowaliśmy we wcześniejszych wydaniach naszego kwartalnika.

Grupa GTM21
Grupa GTM21

Wszystko działo się w Korytnicy koło jeziora Chańcza w dniach 5-6 marca 2011 roku. Tym razem założyciele GTM21 zaprosili na warsztaty aktora, producenta filmowego i świetnego szkoleniowca – Roberta Żołędziewskiego. Wkrótce zobaczymy go w filmie „Tajemnica Westerplatte”, gdzie zagrał główna rolę obok takich sław polskiego kina, jak: Jan Englert, Bogusław Linda, Piotr Adamczyk czy Artur Baka. Ponieważ od jakiegoś czasu, ale jeszcze dość nieśmiało, w biznesie MLM wykorzystywane są nowe narzędzie w postaci filmiki i filmy wideo, grupa GTM21 zaprosiła aktora, aby najlepszych liderów z nią współpracujących nauczył wystąpień przed kamerą.

Renata, Michał i Piotr Zarzyccy
Renata, Michał i Piotr Zarzyccy

Warsztaty zaczęły się od podstawowych informacji dotyczących wystąpień publicznych. Zanim się zorientowaliśmy już zaczęła się część praktyczna. Prowadzący dał wszystkim kilka minut na przygotowanie krótkiej prezentacji. Pierwszy trening przed kamerą odbyła Justyna Radoń, członek Klubu Top Liderów MLM i współzałożyciel GTM21. Kolejne osoby lekko onieśmielone prowadzącym, kamerami i całą sytuacją, pojawiały się na środku sali i wygłaszały swoje prezentacje. Czujne oko zawodowca nie pozwalało na przepuszczenie żadnego błędu w dykcji czy zachowaniu lidera przed publicznością. Za pierwszym razem nie było łatwo.

Po obiedzie zaczęła się druga część zajęć i znowu wszystkie osoby musiały zademonstrować swoje umiejętności przed grupą i obiektywem kamery. Kolejne wystąpienia były zdecydowanie lepsze niż pierwsze. Uczestnicy na przykładach kolejnych osób widziały, jak bardzo poprawiają się następne prezentacje. Ale i tutaj nie obeszło się bez korekt Roberta Żołędziewskiego. Zadanie było podwójnie trudne, bo miały to być wystąpienia liderów marketingu sieciowego, którzy słowem i ciałem mieli przekonać słuchaczy do określonego celu, a jednocześnie na sali panował nastrój pełen zabawy i humoru. Wszystkie prezentacje były rejestrowane na wideo, uczestnicy mieli obiecane, że z tych warsztatów wyjadą z przygotowaną indywidualnie dla każdego płytą CD, która będzie zawierać ich nauki. Zrealizowany w ten sposób materiał jest dowodem na to, że nawet z wystąpieniami publicznymi można sobie świetnie poradzić.

Drugi dzień zajęć to już prawie sztuka filmowa. Przygotowanie do nakręcenia spotu reklamowego lidera czy grupy liderów. Układanie mini scenariuszy, a potem nagrania pod okiem profesjonalistów: Roberta Żołędziewskiego i zawodowego operatora filmowego. Jak się okazało liderzy GTM21 to już całkiem nieźli „aktorzy”. Po zakończeniu zajęć, zebraliśmy wśród uczestników opinie o tych warsztatach. Jednoznacznie wynika z nich, że było to najbardziej emocjonujące szkolenie w tej grupie, a większość powiedziała, że wręcz najlepsze warsztaty, na których byli kiedykolwiek. Oto krótki reportaż:

Mogą Cię również zainteresować