W samej Polsce branża DS/MLM odnotowała nieco wyższy, bo 4% wzrost. Na całym kontynencie europejskim mamy 13 milionów 950 tys. sprzedawców bezpośrednich, a w samej UE 5 milionów. Tendencja wzrostowa sektora utrzymuje się już piąty rok z rzędu.
Polska jest jednym z pięciu największych rynków w UE. Dane zostały zebrane we współpracy Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia i Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA).
Sektor sprzedaży bezpośredniej i network marketing podobnie jak w Polsce, również w Europie i na świecie rozwija się i sukcesywnie rośnie. W 2014 roku 76% produktów sprzedawanych przez europejskie firmy sektora zostało wyprodukowanych w Europie. Polska ze sprzedażą detaliczną na poziomie 890 milionów euro uplasowała się na piątej pozycji wśród największych rynków EU.
To niewątpliwy sukces naszego kraju i obecnych na naszym rynku przedsiębiorstw sprzedaży bezpośredniej. W Europie prym w sektorze wiodą Niemcy z wynikiem 6,6 miliardów euro.
Tutaj pieniądze biorą się ze sprzedaży produktów i usług. Co najlepiej sprzedaje się w naszej branży? W Europie wzrost sprzedaży detalicznej o wspomniane wcześniej 3,4% rozłożył się na dziesięć kategorii produktowych. Na rynku europejskim, podobnie jak w Polsce, niezmiennie prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (36%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: wellness (23%), AGD (10%), artykuły domowego użytku (9%), odzież i akcesoria (8%), chemia gospodarcza (6%), żywność i napoje (3%), książki i zabawki (2%), narzędzia (2%), inne (1%).
Globalna wartość sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła 182,8 miliardów USD co stanowi 6,5% wzrost w stosunku do 2013 roku. Wzrost odnotowały wszystkie regiony i trzy czwarte rynków krajowych. Pięć największych rynków przypadających na ten biznes to: Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Brazylia.
Na całym świecie z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje już prawie 100 milionów osób i jest to wzrost o 3,4% wobec danych za 2013 rok. Ekspansja sprzedaży bezpośredniej jest szczególnie silna na wschodzących rynkach.