Średnia wieku wśród osób działających w biznesie sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego ewidentnie spada, co niebawem będzie bardzo korzystnym czynnikiem wpływającym na dynamikę rozwoju całego sektora. Najnowsze badania dotyczące naszej branży wykazały bardzo ciekawe zmiany w strukturze wiekowej – coraz częściej rejestrują się w tym biznesie osoby pomiędzy 35 a 64 rokiem życia. Jednak są takie firmy, gdzie średnia wieku jest znacznie niższa, co można szczególnie zaobserwować podczas organizowanych przez nie konferencji. Na przykład w Limanowej, gdzie 11 stycznia br. szkoliła się grupa z Souvre Internationale, 99% uczestników było młodzieżą w wieku 20-25 lat. Ba! Jedną z nagród otrzymał tam nawet młodzieniec w wieku 17 lat! I tak trzymać. To są bardzo dobre informacje.
Limanova Hotel to nowoczesne i eleganckie miejsce. Polecam je na tego typu eventy zwłaszcza, jeśli ekipa jest z woj. małopolskiego, śląskiego czy podkarpackiego. Ale za udaną konferencję nie odpowiada przecież wyłącznie dobry obiekt. O tym przede wszystkim decydują ludzie. Główni architekci i monterzy grupy 2BE czyli Klaudia Piwowarczyk i Patryk Górszczyk zbudowali w Souvre świetną ekipę. Z każdego miejsca na sali, przez cały dzień biła niesamowita energia i profesjonalizm, a wykłady były pierwszorzędne, od serca.
Co się tam działo? Jako pierwszy przemawiał Maciej Maciejewski, red. naczelny Network Magazynu, który w wykładzie „Branża MLM jako biznes XXI wieku” przedstawił najnowsze dane statystyczne dotyczące sektora DS/MLM oraz dał konkretne wskazówki jak należy działać w network marketingu, aby robić go rzetelnie, etycznie, kompetentnie i odpowiedzialnie. Tematem produktowym zajął się Zdzisław Lisek, który w sposób prosty, ale obszernie i mocno wyjaśnił, dlaczego w biznesie MLM szczególną uwagę należy zwrócić na wyjątkowość produktów klasy premium. Podobno Souvre jest kobietą, zatem w Panelu Kobiet Sukcesu nie mogło zabraknąć pań niezależnych, które w tym biznesie pokazują ostry pazur przedsiębiorczości i charyzmatycznego ducha walki. Dariusz Holeniewski wcielił się w rolę detektywa i wypytywał o przebieg karier Martę Witek, Paulinę Wójcik, Jadwigę Pałkę i Annę Dobrowolską.
„Początek czy koniec?” to temat wykładu zaprezentowanego w Limanowej przez Piotra Wójcika. Prelegent inteligentnie przekazał słuchaczom kilka ciekawych historii, porównań i wartościowych spostrzeżeń, które w konsekwencji ułożyły się w konkretny przekaz – nigdy się nie poddawaj, zawsze działaj konsekwentnie, uparcie i do samego końca. Tak, aby każdy postawiony sobie cel został osiągnięty. To jest jedyna i właściwa droga do sukcesu. Klaudia Piwowarczyk to wulkan energii. Wielka, biznesowa bateria, w której nagromadził się ogromny ładunek potencjału i emocji. Właściwy człowiek na właściwym miejscu, aby przekazać ludziom nader ważne informacje na temat drzemiących w nas ograniczeń. I oczywiście, aby uświadomić wszystkich o tym, że z wszelkimi ograniczeniami, które w nas tkwią i hamują nasze działania, możemy sobie łatwo poradzić. Możemy je przełamać.
Kolejny panel biznesowy tradycyjnie poprowadził Dariusz Holeniewski, a w krzyżowy ogień pytań wziął Krystiana Szewczyka, Kamila Juszczyka, Kamila Piotrowskiego, Jakuba Bąbla i Klaudię Smoter. Inteligentne i profesjonale budowanie relacji to temat bardzo ważny nie tylko w każdym biznesie, ale w każdej dziedzinie życia. O tym był świetny wykład Grzegorza Cieślika. To niezwykle kompetentny trener mentalny, autor robiącej właśnie na rynku niezłą furorę książki „Holistyczne podejście do życia”. Jak się dowiedzieliśmy, prelegent jest zatwardziałym zwolennikiem i propagatorem holistycznego rozwoju osobowości. Jego wykłady są więc asumptem do pracy nad świadomością, kreowaniem motywacji, znajdowaniem inspiracji do tego, aby JAKOŚĆ naszego życia była na jak najwyższym poziomie. W każdym aspekcie. To był wykład na najwyższym poziomie. Prelegent zjednał sobie nim całą widownię.
Sprawne budowanie i rozwijanie struktur to w network marketingu kwestia priorytetowa. Jednak zanim człowiek osiągnie w tej dziedzinie sukces, napotyka na wiele przeciwności, często natrafia na rzucone pod nogi kłody. Każdego dnia trzeba sobie radzić z wieloma problemami. Wiele osób podczas swojej kariery również popełnia błędy. To jest nieuniknione. Najważniejsze, to nie poddawać się, wyciągać wnioski i zawsze uczyć się na błędach. O tego typu zagadnieniach m.in. mówił Patryk Górszczyk w wykładzie „Jak nam się wydaje kontra jak było naprawdę czyli początki wielkiego zespołu”. Z kolei o tym, jaką postawą powinien się charakteryzować człowiek w biznesie MLM, wyjaśnił nam Mateusz Jeż – sprawca sukcesu wielu osób w spółce Souvre. O czym mówił? O jaką postawę mu chodzi? Niech cały wykład podsumuje jego ulubione, biznesowo-życiowe motto: „Pracuj w ciszy, niech wyniki zrobią hałas”. Na koniec spotkania wystąpił ojciec tego network marketingu – Dariusz Holeniewski, który w swoim specyficznym, niemożliwym do skopiowania stylu (mocne uderzenie okraszone nutą porządnego humoru zarchiwizowanego w trakcie codziennej pracy), wyłożył na stół najważniejsze atrybuty, asy przetargowe firmy Souvre, które jego zdaniem odpowiadają na pytanie dlaczego człowiek ma budować swój biznes właśnie z tą spółką.
Po części edukacyjno-motywacyjnej organizatorzy konferencji wyróżnili na scenie grupę najlepszych dystrybutorów z ekipy 2BE. Potem tradycyjne już after party i na drugi dzień wszyscy wrócili do domów. Ale z pewnością nie wrócili tacy sami, jak przed tym spotkaniem. Do pracy wrócili zmotywowani, porządnie wyedukowani, zresetowani. Akumulatory naładowane. Rozwój gwarantowany. (Foto: Paulina Wójcik)