Z kolei zasady, narzędzia, techniki i wszystkie inne umiejętności jakie powinien najpierw zdobyć, a później stosować w swojej pracy sprzedawca, są jednakowe, bez względu na to, czy w ofercie firmy znajduje się usługa bądź produkt, lub czy towar jest tani albo bardzo drogi. Są takie same, niezależnie od faktu, czy handlowiec porusza się w obrębie sprzedaży tradycyjnej, bezpośredniej, czy połączonej z budowaniem sieci.Krótko mówiąc, wbrew pozorom sprzedaż nie zmieniła się od tysiącleci. Najprawdopodobniej tak samo zaspokajał potrzeby swoich klientów wędrowny sprzedawca w starożytności, jak obecnie robią to np.: Schwarz, Kipp, Lehmann, Bajri, Girard, Iacocca… Zmienia się jedynie świat wokół człowieka, technologie, związane z nimi akcesoria i instrumenty, przy pomocy których handlowiec ułatwia sobie życie. Ale klienci zawsze będą mieli marzenia, a sprzedawca zawsze będzie sprzedawcą.
"Siła Sprzedaży"
W dniach 25-27 października 2005 roku w hotelu Marriott Courtyard w Warszawie odbył się zorganizowany przez Nowoczesną Firmę Kongres Sprzedaży Jesień 2005 pod hasłem: "Więcej Mocy – Siła Sprzedaży, jak zarobić wielkie pieniądze!?".