Kwiaty cięte pomocne w budowaniu wizerunku!

przez Agnieszka Molęda
299 odsłony

Co wpływa na budowanie pozytywnych relacji z klientem? Z pewnością zaufanie, sposób komunikacji, terminowość. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, zadowolenie klienta gwarantuje sukces naszej firmy. Wymaga to od nas wiele pracy. Warto jednak pamiętać, że istotną rolę odgrywa także pierwsze wrażenie…

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

W zależności od tego, jak zadbamy o wygląd otoczenia, taki wizerunek wykreujemy sobie w oczach klientów i współpracowników. Wszyscy wiemy, jak to jest. Nadchodzi dzień wielkiej imprezy, którą organizowaliśmy dla klienta od kilku tygodni – planowaliśmy, dzwoniliśmy, mailowaliśmy, negocjowaliśmy. Jeszcze w ostatnich minutach przebieramy nogami, aby wszystko poszło jak należy, aby sprzęt, na którym ma być wyświetlona prezentacja firmy sprawdził się podczas wystąpienia, by nikt nie spóźnił się na pokaz czy seminarium, firma cateringowa zdążyła na czas… W pośpiechu załatwiania istotnych elementów, warto także zwrócić uwagę na szczegóły. Co jeszcze może wpłynąć pozytywnie na przebieg dalszej relacji z klientem? Zbliżają, uczą nas otwartości na drugiego człowieka, serdeczności – mowa o świeżo ściętych  kwiatach, które są wizytówką każdego miejsca i miłym akcentem spotkania biznesowego.

Pierwsze wrażenie zostaje na dłużej

Mówi się, że „diabeł tkwi w szczegółach”, dlaczego pełnią one tak istotną rolę? Wszyscy wiemy, jak kluczową rolę w odbiorze sytuacji i ludzi pełni pierwsze wrażenie. Dotyczy to zarówno aspektów życia prywatnego, jak i sytuacji zawodowych. Niektóre mechanizmy naszej codzienności są niezmienne, niezależnie od tego jak bardzo profesjonalni i obiektywni chcemy pozostać. Jeśli organizujemy ważny event – zwróćmy uwagę na wystrój wnętrza, świeże kwiaty mogą okazać się nie tylko miłym akcentem, który nie tylko wpłynie na estetykę przedsięwzięcia, ale wpłynie także kojąco na samopoczucie uczestników, a w rezultacie na pozytywny odbiór organizatora.

Świeże kwiaty cięte – akcent, który mówi wszystko 

W branży kulinarnej liczy się nie tylko smak, ale też zmysł estetyczny – zarówno potraw, jak i otoczenia, w jakim są podawane. Świeże kwiaty na stoliku w restauracji każdemu umilają chwile spożywania posiłku. W efekcie, w pamięci klientów pozostaje miłe wrażenie, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo, że z chęcią powrócą do tego miejsca. Posiłek wśród kwiatów jest wyjątkową chwilą oderwania od codziennej pracy i obowiązków. To samo poczują goście hotelu, w którym gospodarze zadbali o obecność świeżych kwiatów, stanowiących miły akcent. Wbrew pozorom, dbałość o detal, bardzo często pozostaje w pamięci klientów, co przyczynia się do pozytywnego odbioru i wizerunku.

Sala konferencyjna wizytówką firmy

Planując spotkanie z klientami lub szkolenie współpracowników, mając wcześniej do dyspozycji salę konferencyjną, warto wykorzystać jej potencjał – jest ona bezpośrednią wizytówką, która wiele mówi o samej firmie, atmosferze w niej panującej, a nawet jakości wykonywanych usług. Wyobraźmy sobie, że mamy spotkanie w siedzibie klienta. Przybywamy na miejsce – szef, z którym byliśmy umówieni jeszcze się nie pojawił, a sekretarka zaprasza nas do sali, która określenie „konferencyjna” ma jedynie w nazwie – w przestrzeni biura wydzielony został kącik, w którym mają odbyć się negocjacje. Wokoło leży mnóstwo dokumentów, w dalszej części sali, zza biurek wyłaniają się  spojrzenia ciekawskich pracowników, a my już nie pamiętamy po co właściwie tu przyszliśmy. Chaos miejsca rodzi nam w głowie serię skojarzeń dotyczących tutejszej jakości pracy. W głowie rodzi się pytanie – czy wciąż mamy ochotę na współpracę?

A teraz wyobraźmy sobie inny scenariusz – przychodzimy na spotkanie, gdzie zaproszono nas do sali konferencyjnej – osobnego pomieszczenia w ciepłych kolorach, wygodnymi fotelami, stołem przygotowanym do negocjacji oraz specjalnym miejscem przeznaczonym na wyświetlenie prezentacji. Na stole w wazonie stoją świeże kwiaty, których zapach unosi się w powietrzu. Tak – ta firma, ten menedżer ma potencjał i dba o każdy drobny szczegół – to pierwsza myśl, która prawdopodobnie przychodzi nam do głowy.

Kwiaty – nie tylko estetyka

Taka sama sytuacja tyczy się zorganizowanych imprez, wernisaży, wystaw, pokazów i innych imprez okolicznościowych, na których magia pierwszego wrażenia ma niebagatelne znaczenie. – Ludzie lepiej zapamiętują miejsce, z którym mają miłe skojarzenia, a widok świeżych kwiatów wprawia nas w lepszy nastrój, wewnętrznie uspokaja i powoduje silne działanie na zmysły – mówi przedstawiciel usługi Kwiatobox, dostarczający kwiaty cięte do firm w całej Polsce. Takie przedsiębiorstwa oferują 7 dni gwarancji świeżości i co ważne – kwiaty ścinane są w dniu wysyłki. Istotne znaczenie w roli kwiatów ma ich symbolika, która niesie za sobą wartości, których realizacja sprzyja uczuciu spełnienia i satysfakcji. Te emocje  wpływają na podświadomość, dzięki czemu w ich otoczeniu pomyślniej jest budować pozytywne relacje międzyludzkie i wizerunek firmy.

Wpływ kwiatów na samopoczucie został udowodniony naukowo, zagadnienie to zostało zbadane przez naukowców z Uniwersytetu Rutgersa w New Jersey. Okazało się, że dzięki kwiatom jesteśmy spokojniejsi, mamy poczucie szczęścia i chęci kontaktów z drugim człowiekiem. Dlatego tak istotną rolę odgrywają w tworzeniu pozytywnego wrażenia i wizerunku, a także w rozmowach biznesowych. Istotne znaczenie ma ich woń – impulsy zapachowe łatwo przenoszą się do mózgu, co sprawia, że nasze samopoczucie ulega polepszeniu. Łatwiej więc o nawiązanie pozytywnych relacji z klientem, w miejscu, gdzie obecność świeżych kwiatów traktuje się jako stały element wystroju.

Mogą Cię również zainteresować