źródło: www.flickr.com
W dużych firmach coraz modniejszy staje się tzw. wolontariat pracowniczy. Polega to na tym, że przełożony pozwala swoim podwładnym poświęcić cześć ich czasu pracy na działalność charytatywną na rzecz innych. Taki wolontariat pracowniczy nie tylko mocno buduje pozytywny wizerunek pracodawcy, ale ponadto sprawia, że zatrudnieni są bardziej zadowoleni ze swojej kariery zawodowej.
Z badania przeprowadzonego przez Deloitte wynika, że 37% często biorących udział w akcjach charytatywnych jest bardzo zadowolonych z własnego rozwoju zawodowego, w porównaniu do zaledwie 21% pracowników z grupy nie biorącej udziału w tego typu przedsięwzięciach. Dodatkowo wolontariat pracowniczy przekłada się też na zadowolenie ze swojego pracodawcy. Spośród pracowników, którzy często biorą udział w wolontariacie, zadowolonych z pracodawcy jest ponad połowa pracowników (dokładnie 51%). W drugiej grupie mamy tylko 32% zadowolonych. Co, którzy co jakiś czas wcielają się w rolę wolontariuszy są też bardziej lojalni oraz dumni z tego, co robią. W sektorze DS/MLM dobrym przykładem tego typu akcji może być przedsięwzięcie zorganizowane niedawno przez koncern Amway Polska, którego pracownicy i dystrybutorzy umyli swoimi produktami pomnik Stefana Starzyńskiego w Warszawie.