Golf to z pewnością sport nie dla mas. Aby w ogóle wejść na pole wymagany jest odpowiedni strój, sprzęt również jest bardzo drogi, a odpowiednich miejsc na jego trenowanie mamy w kraju, jak na lekarstwo. Dlatego tą elitarną jeszcze dyscyplinę uprawiają u nas jedynie biznesmeni i menedżerowie wyższego szczebla. Tacy, którzy chcą się zrelaksować w ładnym i spokojnym miejscu, często zregenerować lekko nadszarpnięte przy negocjacjach nerwy.
Ale nas na tej imprezie najbardziej interesował MLM. Dlatego zrobiliśmy kilka szybkich zdjęć, aby mocniej zająć się rozmową z Marthą Krolikowski, która jest prezesem firmy Lyoness Poland Sp. z o.o. A ponieważ firma działa w Polsce od niedawna, pytaliśmy dosłownie o wszystko:
– Nasza firma jest niezależną, międzynarodową wspólnotą zakupową, połączoną ponadkrajową i ponadbranżową, specjalną kartą, która umożliwia naszym współpracownikom i klientom „zwrot pieniędzy przy każdym zakupie” – powiedziała nam Martha Krolikowski. – Dlatego każdy zakup w jakiejkolwiek firmie partnerskiej Lyoness pozwala uzyskać korzyści finansowe. Wspólnota konsumencka budowana na zasadach marketingu wielopoziomowego generuje korzyści nie tylko z własnych zakupów, ale także z zakupów całej struktury. Firma powstała w lipcu 2003 roku w Austrii. Po ok. dwóch latach działalności miała już 30 000 klientów, po trzech ponad 96 000, po czterech latach 165 000 klientów, a w roku 2008 już 355 000. W październiku 2008 roku wystartowała w Austrii kampania reklamowa firmy, co spowodowało przyrost klientów w roku 2009 do 500 000 osób. Pod koniec 2009 roku już mieliśmy 1 milion klientów i ponad 17 000 partnerów handlowych w 17 krajach. Dodatkowo Lyonees zatrudnia obecnie międzynarodowo ok. 300 pracowników. Ma oddziały w Austrii, Niemczech, Szwajcarii, na Węgrzech, w Słowacji, Czechach, Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Serbii, Chorwacji, Polsce, we Włoszech, w Turcji, Wielkiej Brytanii, Belgii i Irlandii.
Część obrotu firmy przekazujemy automatycznie na utworzoną w maju 2008 r. fundację Child&Family, której hasłem przewodnim jest: „Edukując –utrzymać życie”. W ten sposób, w różnych miejscach świata, ludziom potrzebującym dajemy szansę na lepsze życie. Budujemy szkoły, sierocińce, hospicja, wspieramy dzieci, których rodzice przebywają w więzieniach, rodziny biedne.
Biuro Lyoness Poland uruchomiliśmy w listopadzie 2008 r. Obecnie współpracujemy z 46 sklepami, które akceptują nasze cashback card, z 8 sklepami akceptującymi nasze bony, z 62 sklepami internetowymi oraz z ponad 2 000 punktów handlowych. Proponujemy trzy poziomy korzyści finansowych: wynagrodzenie za własne zakupy, za zakupy bezpośrednich i pośrednich rekomendowanych klientów oraz za obroty całej struktury MLM naszego współpracownika. Ponadto dajemy możliwość dokonywania zakupów przy niewielkim obciążeniu portfela, gdzie bonifikata zwrotna z zakupów pozwala otrzymać zwrot od ok. 10% do 150% z własnych zakupów i budżet zakupowy – zakup towaru z ok. 90% dopłatą systemową. Sposobów współpracy z nami jest kilka. Można się bezpłatnie zarejestrować i zostać członkiem Lyoness. Aby otrzymywać profity, potrzebny jest pierwszy zakup przez klienta bonów towarowych o minimalnej wartości 1350 zł lub wpłata zaliczki przez klienta na przyszłe zakupy o minimalnej wartości 675 zł. Na dzień dzisiejszy w Polsce współpracuje z nami ok. 7 500 osób – podsumowała Martha Krolikowski.
Z nieukrywanym zainteresowaniem będziemy się przyglądali, jak rozwija się ta firma w Polsce. A przy okazji, być może zauważymy również ekspansję popularności polskiego golfa?