Małżeństwo „biurowe”. Co to takiego?

przez Maciej Badowski
517 odsłony

Wspólne realizowanie projektów, delegacje, wspólne spędzanie przerw w pracy – cały czas razem. Tak bliski związek z druga osobą w pracy niekiedy bardzo przypomina bycie parą. Jakie są wady i zalety posiadania „biurowego małżonka”?

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

„Biurowe małżeństwo” oznacza parę współpracowników, którzy ze względu na rodzaj wykonywanej pracy spędzają ze sobą mnóstwo czasu. Z reguły najczęściej spotkamy się z takimi parami w tzw. zespołach kreatywnych, w agencjach reklamowych lub działach marketingu. Tego typu związki możliwe są jednak również w innych dziedzinach pracy.

Osoby, które pracują razem przez wiele lat, doskonale się znają, kończą za siebie zdania, wspierają się nawzajem i nie mają problemu z tym, aby wspólnie pracować w nadgodzinach. Ich zażyłość często przypomina regularny związek. Znają się na wylot, często nie tylko zawodowo i nie są w stanie równie efektywnie pracować z innymi osobami.

Bycie w „biurowym związku” ułatwia pracę i zwiększa produktywność. Bywa też jednak przeszkodą. Takie „biurowe pary” rzadko kiedy dopuszczają innych współpracowników do swojej pracy, jeśli są parą mieszaną bywają podejrzewane o romans, a jeśli jedna z tych osób zdecyduje się odejść, rozwód jest dla obu stron niezwykle bolesny i często kończy się tym, że osoba, która została w firmie, również odchodzi. Kolejnym trudnym elementem bycia w „biurowym małżeństwie” jest konieczność przekonania swojego prywatnego partnera, że nasz współpracownik rzeczywiście jest tylko współpracownikiem, a nie obiektem uczuć.

Mogą Cię również zainteresować