Manfred Scherzer i jego network marketingowa LavaVitae czyli historia o tym, jak minerał wulkaniczny zmienił czyjeś życie

przez Maciej Maciejewski

Coraz więcej naszych rodaków buduje swój biznes MLM w oparciu o współpracę z firmą LavaVitae. Choć spółki nie ma oficjalnie na polskim terenie pod żadną postacią, jednak jej produkty i historia wydają się na tyle ciekawe, że warto poświęcić tematowi kilka zdań na naszych łamach. No, a biorąc pod uwagę wyniki finansowe polskiego network marketingu… Kto wie?

źródło: Pixabay

LavaVitae to spółka wywodząca się z Austrii, która zajmuje się dystrybucją dość nietypowej gamy produktów, wytwarzanych w oparciu o lawę wulkaniczną, a dokładniej zeolit – jeden z minerałów powstałych w wyniku erupcji. Oczywiście w systemie sprzedaży bezpośredniej i marketing sieciowy. Jej założyciel – Manfred Scherzer, opublikował niedawno książkę zatytułowaną  „W moich słowach”. Opisuje w niej historię swojej firmy, ale to nie wszystko. Pozycja wszak zachęca Czytelnika do intensywnego myślenia. Jest w niej pewność i moc, że rzeczy zawsze mogą się zmieniać. Marzenia i cele stają się rzeczywistością.

Autor z pasją postawił sobie za cel przywracanie ludziom zdrowia w świecie pełnym konfrontacji z codziennymi zanieczyszczeniami, a trzeba przyznać, że robi to z wizją i misją. Wspierany przez network marketingowe osobistości z sieci LavaVitae, które robią to samo. Dla zdrowego i szczęśliwego życia. Oto fragment książki:

„Ogień wciąż płonął we mnie, aby opowiedzieć ludziom o kamieniu z lawy. Bardziej niż kiedykolwiek. Wizja rosła z dnia na dzień. W jakiś sposób spotkanie i początkowe odrzucenie mnie wzmocniły. Wzmocnił się mój wewnętrzny zmysł, zrobiłem wielkie kroki do jednego z moich najbardziej intensywnych zagrożeń w życiu. Postanowiłem sprzedać swoją firmę finansową. Mówienie ludziom o zeolicie było dla mnie prawdziwym obowiązkiem. Szybko udało mi się sprzedać mój dotychczasowy biznes. Nie było to zaskoczeniem, w końcu budowałem go bardzo sumiennie przez 20 lat. Była melancholia – tyle dziś mogę powiedzieć. Jest jeszcze jedna rzecz, o której musisz wiedzieć: ludzie z mojego towarzystwa w tamtym czasie nie byli mi obojętni. Wręcz przeciwnie. Jeśli chodzi o sprzedaż, bardzo ważne było dla mnie to, co się z nimi dzieje. Właściwie warunek. Wielu pozostało na swoich stanowiskach, co do dziś bardzo mnie cieszy. Inni natomiast przeszli razem ze mną moją nową drogę. Jednak zrobienie tego zwrotu w moim życiu było bardzo ważne.

Brak znajomości branży MLM okazał się decydującym atutem, gdyż mogłem podejść do sprawy całkowicie bezstronnie i dość neutralnie. Szybko zdałem sobie sprawę, że każdy plan ma swoje wady i zalety. Niektóre były niezrównoważone podczas, gdy innym nie udało się osiągnąć pierwotnego celu. Podjąłem decyzję o stworzeniu zupełnie innego, całkowicie przeprojektowanego planu wynagrodzeń. Takiego, który łączy zalety różnych planów z korzyścią dla przyszłych klientów i partnerów w jednej, unikalnej koncepcji. W następnych miesiącach wraz z moimi najbliższymi powiernikami dopracowałem każdy najmniejszy szczegół. Wszystko musiało mieć sens. Tym razem będę przygotowany, byłem tego pewien.

Mój ogień wciąż płonie, prowadzenie biznesu dzięki odpowiedniemu know-how jest moją pasją. Wspierany przez osobowości, które robią to samo.

Uzbrojony w gotowy koncept sprzedaży i model wynagradzania za tworzenie ogólnoeuropejskiej sieci konsumenckiej, udało mi się umówić kolejne spotkanie. Mój upór i palące pragnienie opłaciły się. Na naszym drugim spotkaniu udało mi się przekonać biznesmena. Miłość do mojego projektu kryła się za każdym wypowiedzianym przeze mnie słowem. Poparty koncepcją, której nie mógł odmówić. Otrzymałem obietnicę uruchomienia próbnego i wyprodukowania 5 000 dawek najwyższej jakości zeolitu! Za to zaufanie jestem nie tylko wdzięczny z głębi serca, ale do końca życia. Ta zgoda w zasadzie utorowała drogę do wszystkiego, co czyni mnie, LavaVitae, jej produkty i wszystkimi wartościowymi ludźmi z nią związanymi. Z wielkim zaangażowaniem i dbałością poświęciłem wtedy również warunki ramowe założenia nowej firmy”.

Tak oto zaczęła się historia tego biznesu MLM i spółki LavaVitae. Wszystkie szczegóły można znaleźć w książce, którą napisał inicjator i CEO tego przedsięwzięcia Manfred Scherzer. Pozycja jest zatytułowana „In meinen Worten“. Polecamy.

Mogą Cię również zainteresować