Masowa wysyłka SMS – czym jest i jak przyda się firmie?

przez Maciej Maciejewski
362 odsłony

Dostęp do internetu i możliwość komunikacji praktycznie w każdej chwili są obecnie czymś powszechnym. Nie dziwi więc, że firmy szukają sposobu, aby być w ciągłym kontakcie ze swoimi klientami. Jakie korzyści daje masowa wysyłka SMS/MMS? Czy taka forma komunikacji jest skuteczna? Przekonajmy się.

Co to jest i na czym polega masowa wysyłka SMS?

Masowa wysyłka SMS/MMS polega na przesłaniu do wybranej grupy odbiorców wiadomości tekstowej lub multimedialnej w zautomatyzowany sposób. Oznacza to, że nie trzeba ręcznie przesyłać wiadomości, osobno na każdy numer – robi się to za pomocą dedykowanego interfejsu. Zautomatyzować można także wysyłanie odpowiedzi na wiadomości przychodzące.

Podczas gdy telemarketing może wywoływać zniechęcenie, w krótkiej wiadomości tekstowej lub multimedialnej można przekazać przydatne informacje lub nienachalnie zachęcić kogoś do podjęcia konkretnych działań. Taką wiadomość użytkownik odczyta w dogodnej dla siebie chwili – nie jest zdany na konkretny moment, gdy ktoś akurat dzwoni z ofertą.

Masowa wysyłka SMS – jakie korzyści może przynieść firmie?

Firmy powinny stosować różne kanały komunikacji, a masowa wysyłka SMS/MMS jest łatwa we wdrożeniu, niedroga i wysoce skuteczna – to świetna alternatywa dla wysyłania e-maili.

1. Szybkie i niezawodne dostarczenie

Przygotowanie komunikatu zajmuje najwyżej kilka minut – SMS nie jest już ograniczony do 160 lub 70 znaków w przypadku używania liter narodowych. Można wysłać długą treść, która może wykorzystać aż do dziewięciu wiadomości SMS i automatycznie połączy tekst w całość wiadomości na telefonie odbiorcy. W przypadku MMS można przesyłać nie tylko pliki multimedialne, ale także tekst, ilość treści jest praktycznie nieograniczona, w jednej wiadomości MMS można przesłać nawet kilka książek. Odbiorcy dostają wiadomości najszybciej jak to tylko możliwe, a jeżeli ich telefony nie są w zasięgu sygnału, to system ponawia dostarczanie wiadomości przez kolejne 3 dni. Dzięki funkcji raportowania doręczenia firma otrzymuje informację o tym, czy SMS dotarł do telefonu adresata.

2. Minimalny wysiłek wymagany od odbiorców

SMS to krótka, łatwa w przyswojeniu wiadomość. Na smartfonie jej odczytanie często nie wymaga nawet odblokowania telefonu. Konkretny i prosty w odbiorze komunikat zwiększa szansę, że odbiorca go przyswoi i nie uzna za dodatkowe obciążenie. Wg badań wiadomości SMS/MMS są nadal najbardziej responsywnymi formami komunikacji z klientami.

3. Opłacalność

Masowe wiadomości SMS są wysyłane w sposób zautomatyzowany. Wystarczy przygotować szablon, wgrać bazę danych, a w przypadku większych akcji także ustalić harmonogram. Zasoby potrzebne na obsługę tego typu kampanii informacyjnych lub marketingowych są o wiele mniejsze niż w przypadku ręcznego wysyłania wiadomości bądź korzystania z telemarketingu.

4. Usprawniona komunikacja

Dzięki masowym wiadomościom SMS/MMS wszystkie zainteresowane osoby są na bieżąco z informacjami przekazywanymi przez firmę. Dzięki temu, że wiadomość można podpisać, odbiorca od razu wie, od kogo pochodzi komunikat. Możliwe jest także zautomatyzowanie odpowiedzi na SMS-y i personalizacja wiadomości.

5. Szybki i łatwy przekaz

Pilne komunikaty mogą być przesyłane w formie wiadomości „0”, które wyświetlają się bezpośrednio na ekranie telefonu. Znacznie zwiększa to szansę, że informacja nie tylko dotrze do odbiorców w krótkim czasie, ale również zostanie przeczytana.

Wysyłka SMS/MMS przez aplikację internetową umożliwia szybkie przygotowanie sekwencji wiadomości. Można zdefiniować różne harmonogramy, tak aby system wysyła je w ustalonym cyklu, w konkretnych momentach lub z ustaloną intensywnością, tak aby np. nie tworzyć tłoku w przypadku oddzwaniania klientów do Call Center.

Masowa wysyłka SMS w Twojej firmie

Możliwości, jakie oferuje masowa wysyłka SMS, są praktycznie nieograniczone. Dzięki temu komunikacja w Twojej firmie wejdzie na wyższy poziom. Jeżeli chcesz usprawnić komunikację w swojej firmie, sprawdź ofertę masowej wysyłki SMS od Biznes Plus.

  • Jakie są przykładowe zastosowania masowych wiadomości SMS w firmach?
  • przekazywanie informacji o stanie i lokalizacji przesyłek,
  • informowanie o nowych ofertach i promocjach,
  • wysyłanie przypomnień o terminach płatności za fakturę,
  • komunikacja z urządzeniami przemysłowymi,
  • przypomnienia o terminach wizyt,
  • organizacja konkursów,
  • dystrybucja kodów promocyjnych.

Dzięki intuicyjnemu interfejsowi łatwo skonfigurujesz usługę pod własne potrzeby i zaimportujesz bazę danych kontaktowych do książki adresowej. Zaawansowane szyfrowanie sprawia, że zarówno Twoje wiadomości, jak i baza danych będą doskonale zabezpieczone. Skontaktuj się z doradcą biznesowym Plusa, który pomoże Ci wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy!

Mogą Cię również zainteresować