Biorące udział w badaniu marki zostały również ocenione pod kątem integralności reputacji w ramach dwuletniego procesu monitorowania mediów, który sprawdzał kwestie prawne, etyczne i zaufania publicznego. Firmy wybrane do umieszczenia na liście musiały przejść zarówno progi zaufania konsumentów, jak i kontrole reputacji.
— W tych szalonych czasach, gdy ludzie nie wiedzą komu ufać, miło jest dowiedzieć się, że ogólnokrajowe media ustaliły, że nasza firma jest tą, której konsumenci ufają najbardziej. Czterdzieści lat dotrzymywania obietnic, dbanie o wysoką jakość produktów i etyczne zachowanie naszego zespołu zarządzającego, naszych pracowników i naszych dyrektorów ds. marketingu przyniosło nam to uznanie, które jest w istocie poparciem amerykańskich konsumentów — powiedział Frank VanderSloot, prezes wykonawczy w Melaleuca.
Melaleuca opisuje siebie jako „pomagającą i stawiającą ludzi ponad zyski”. Jako prywatna, wolna od długów firma wykorzystuje unikalny program poleceń, który pomaga rodzinom w osiągnięciu niezależności finansowej, a także wspiera działalność humanitarną na rzecz potrzebujących i tych, którzy służą innym.
To biznes MLM zwracający uwagę na filantropię. Ostatnio firma przekazała ponad 24 000 funtów wołowiny do banków żywności, dostarczyła wiele produktów do lokalnych kościołów i schronisk po huraganie Helene oraz udzieliła pomocy finansowej osobom dotkniętym pożarami lasów w Los Angeles.
— Melaleuca jest cały czas odkrywana. Spośród wszystkich nagród, jakie zdobyliśmy na przestrzeni lat uważam, że ta jest najcenniejsza. Bo o nią nie zabiegaliśmy. Nawet nie wiedzieliśmy, że trwają te badania. Dlatego jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że zostaliśmy wymienieni wśród 500 najbardziej zaufanych marek w Ameryce — dodał VanderSloot.
W 2023 roku USA Today miała piąty co do wielkości nakład drukowany w Stanach Zjednoczonych, z 132 640 abonentami wersji drukowanej. Ma dwa miliony abonentów cyfrowych, czwarty co do wielkości nakład online spośród wszystkich gazet w USA. Ukazuje się we wszystkich 50 stanach, Waszyngtonie i Portoryko, a wydanie międzynarodowe jest dostępne w Azji, Kanadzie, Europie i na wyspach Pacyfiku.