Najnowsze dane statystyczne: branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego osiąga rekordową sprzedaż w USA pomimo pandemii i kwarantanny

przez Maciej Maciejewski

Z faktami się nie dyskutuje. Księgowość i matematyka to fakty, nie opinie. Biznes MLM rośnie jak na drożdżach pomimo nieciekawej sytuacji społeczno-ekonomicznej na całym świecie. Skąd wiemy? Amerykańskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (DSA) opublikowało wyniki swojego najnowszego badania „Sondaż wzrostu i perspektyw sprzedaży bezpośredniej w 2020 roku”.

źródło: Pixabay

Ogólnie rzecz biorąc rozwój tego biznesu w USA jest niepodważalny, a był w stanie osiągnąć wzrost o 13,9% i rekordową sprzedaż 40,1 miliarda dolarów amerykańskich w 2020 roku dzięki konkretnym produktom. Prym wiodą tutaj od lat przyczyniając się do takich wyników m.in. wyroby z segmentu wellness i żywieniowe. Wiadomo. Kiedy społeczeństwa mają problemy z odpornością i szeroko rozumianym zdrowiem, poszukują dobrych, sprawdzonych na rynku suplementów diety. Tymczasem większość firm MLM dysponuje ofertą, w której ta kategoria produktowa jest najwyższych lotów.

– Ameryka cały czas się zmienia, nie bardziej niż w zeszłym roku – komentuje Joseph N. Mariano, prezes Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Dystrybutorzy budujący swój network marketing wielokrotnie udowadniali tam, że są elastycznymi przedsiębiorcami, którzy chcą i są w stanie służyć swoim klientom oraz społecznościom w zmieniającym się środowisku – dodał.

Badanie DSA wykazało, że liczba partnerów handlowych w sektorze DS/MLM na terenie USA wzrosła o 13,2% do 7,7 miliona osób w ciągu ostatniego roku. Wzrósł również popyt na produkty i usługi z tego kanału. Liczba klientów również wzrosła do 41,6 mln. Branża coraz mocniej buduje sobie szacunek i uznanie wśród Amerykanów.

– Firmy reprezentujące sprzedaż bezpośrednią i marketing wielopoziomowy również szybko dostosowały się do świata zmieniających się potrzeb, zapewniając swoim dystrybutorom odpowiednie narzędzia pomagające w pracy z klientami i innymi sprzedawcami. Mówię o najnowocześniejszych technologiach, ulepszonych zasadach BHP oraz światowej klasy wsparciu biznesowym – powiedział Mariano. 

– W tym okresie niepewności Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i jego członkowie pracowali również nad tym, aby zarówno klienci, jak i budujący swoją finansową niezależność sprzedawcy mogli polegać na najwyższym poziomie etyki biznesowej. Wyniki tych szeroko zakrojonych działań są jasne – rekordowy rok w branży i niepodważalny dowód na to, że sprzedaż bezpośrednia w tym oczywiście network marketing służą całej Ameryce – dodał.

Mogą Cię również zainteresować