Każdy przedsiębiorca będący członkiem BNI (Business Network International) w ciągu ostatnich 12 miesięcy pozyskał z rekomendacji średnio 244 054 zł netto dodatkowego przychodu dla swojej firmy. Ponad 2500 polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zrzeszonych w BNI – największej na świecie organizacja rekomendacji biznesowych – zrealizowało dodatkowe zlecenia z rekomendacji BNI na kwotę 471 mln zł netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy. – Z badań przeprowadzonych przez BNI jasno wynika, że aż 98% przedsiębiorców uważa, że rekomendacje są ważne w rozwoju firmy, jednocześnie tylko 3% z nich ma na to strategię – powiedział Ryszard Chmura, prezes zarządu BNI Polska podczas międzynarodowej konferencji BNI Global Convention w Warszawie.
W dniach 6-9 listopada br. w Warszawie miała miejsce międzynarodowa konferencja BNI Global Convention, dotycząca rozwoju biznesu w oparciu o rekomendacje, dedykowana przedsiębiorcom należącym do BNI. To spotkanie gromadzi co roku kilka tysięcy uczestników z kilkudziesięciu krajów świata. Dopiero po raz drugi w historii wydarzenie organizowane jest poza Stanami Zjednoczonymi, a po raz pierwszy w Europie.
– To bardzo duże wyróżnienie dla Polski i Warszawy, że możemy gościć u siebie BNI Global Convention. Nasza kandydatura pokonała kilka bardzo prężnych ośrodków biznesowych i miejskich, dzięki czemu możemy gościć na konferencji ponad 2500 właścicieli firm z całego świata. Jestem dumny, że coraz więcej przedsiębiorców, w ramach BNI, współpracuje ze sobą i pomaga sobie w rozwijaniu swoich firm – mówił Ryszard Chmura.
Globalna konferencja to szereg wartościowych wykładów, praktycznych szkoleń i licznych sesji networkingowych, jak i spotkań przedsiębiorców. Wzięli oni udział w kilkudziesięciu prelekcjach głoszonych przez odnoszących sukcesy biznesmenów, m.in.: Henry’ego McGoverna – założyciela AmRest, najszybciej rosnącej sieci franczyzowej i restauracyjnej w Europie. – Polska może być dumna z przedsiębiorczości swoich obywateli i z rozwoju średniego oraz małego biznesu. Wierzę, że organizacja BNI Global Convention w Polsce przyczyni się do dalszego wzrostu poszczególnych firm i know-how polskich przedsiębiorców – powiedział Graham Weihmiller, prezes BNI, który odpowiada operacyjnie za ponad 70 krajów na świecie, wdrażając plan poprawy jakości i dalszego wzrostu liczby przedsiębiorców w tym projekcie.
Jak poinformowano podczas konferencji, celem organizacji w Polsce jest utworzenie Grup BNI w każdym polskim mieście i tym samym zrzeszanie 30 000 firm, tj. 1% MŚP. – Pozyskiwanie nowych klientów, walka z konkurencją o zlecenia, zarządzanie pracownikami czy wpadnięcie w pułapkę małej skali to najczęstsze wyzwania, jakie stają przed polskimi przedsiębiorcami. Dlatego idea współpracy w biznesie, dzielenie się kontaktami czy wymiana wiedzy i doświadczeń spotyka się z uznaniem już ponad 260 tysięcy właścicieli firm na świecie i ponad 2500 w Polsce. Dołączając do BNI przedsiębiorcy nie działają sami. W lokalnych grupach wspierają się w pozyskiwaniu nowych klientów, podwykonawców i generowaniu dodatkowego przychodu dla swoich firm – dodał Ryszard Chmura.
BNI (ang. Business Network International) to największa na świecie organizacja rekomendacji biznesowych, opierająca swą działalność na marketingu rekomendacji i efektywnym networkingu, zrzeszająca ponad 260 000 przedsiębiorców w ponad 70 krajach na całym świecie. Została założona w 1985 roku w USA przez Ivana Misnera.
BNI zrzesza rzetelnych przedsiębiorców sektora MŚP w lokalnych grupach, którym pomaga rozwijać biznes przez rekomendacje oraz budowanie długotrwałych i wartościowych relacji. W BNI obowiązuje zasada, że w każdej grupie może być tylko jeden reprezentant z danej branży, co pozwala na przekazywanie poleceń bez konfliktu interesów i konkurowania o klienta. Rekomendacja to udzielanie sobie wzajemnego wsparcia poprzez polecanie rzetelnych partnerów biznesowych lub dostawców usług. Rekomendacje stwarzają przedsiębiorcom możliwość zaprezentowania swojego biznesu osobie obecnej na rynku, w celu sprzedaży produktu lub usług. Poszczególne grupy regularnie odbywają cotygodniowe spotkania, przebiegające według 20-punktowego programu, który obowiązuje na całym świecie. Jego ścisłe przestrzeganie zapewnia efektywność spotkań i maksymalne wykorzystanie możliwości biznesowych przez każdego z członków organizacji.
BNI w Polsce zrzesza 2500 przedsiębiorców w 72 grupach. Grupy działają w 27 miastach Polski, takich jak m.in.: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Bydgoszcz, Toruń, Rzeszów, Łódź, Włocławek, Białystok, Lublin czy Bielsko-Biała. W ciągu ostatnich 12 miesięcy członkowie BNI w Polsce przekazali sobie rekomendacje o wartości 471 mln zł netto. Każdy członek BNI w ciągu ostatnich 12 miesięcy pozyskał z rekomendacji średnio 244 054 zł netto dodatkowego przychodu dla swojej firmy.