Nasza planeta, to nasz dom czyli o tym, jak biznes MLM angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska. Case study na konkretnym przykładzie

przez Maciej Maciejewski

Ideę zrównoważonego rozwoju trafnie oddaje zdanie z Raportu Światowej Komisji ds. Środowiska i Rozwoju (1987). „To nasza wspólna przyszłość. Zrównoważony rozwój to taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie”. Kochani. Nasza planeta, to nasz dom.

źródło: Pixabay

Wraz z obchodzonym niedawno Światowym Dniem Oceanów (8 czerwca 2022) działająca w systemie network marketing firma Herbalife Nutrition, wiodący globalny sprzedawca bezpośredni, ogłosiła dwuletnie partnerstwo z Plastic Bank, przedsiębiorstwem społecznym wspierającym zarządców oceanów na całym świecie. Jaki cel? Przede wszystkim walka i zapobieganie problemowi plastiku w oceanach.

Dzięki temu partnerstwu Herbalife Nutrition ma na celu zapobieganie przedostawaniu się ponad 400 000 funtów plastiku do oceanów do końca 2023 roku. Ponadto organizacja zapewnia możliwości ekonomiczne członkom banku tworzyw sztucznych w Indonezji, którzy handlują odpadami z tworzyw sztucznych w lokalnych punktach zbiórki w celu uzyskania korzyści życiowych. Wysiłki te poszerzają zaangażowanie Herbalife Nutrition w recykling i eliminację odpadów z tworzyw sztucznych, jednocześnie przyczyniając się do osiągnięcia 50 milionów pozytywnych skutków dla ludzi i planety do swojej 50 rocznicy działalności, która przypada w roku 2030.

– Zdrowie naszej planety wpływa na zdrowie wszystkich ludzi – powiedziała Erin Richards-Kunkel, starszy dyrektor ds. partnerstw strategicznych i CSR w Herbalife Nutrition. – Nasze partnerstwo z Plastic Bank pomoże poprawić stan oceanów na świecie, zapewniając jednocześnie ludziom możliwość zaangażowania się w te wysiłki – dodała.

Według Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska tworzywa sztuczne pokrywają 40% powierzchni oceanów na świecie, powodując szkody gospodarcze w ekosystemach morskich o wartości około 13 miliardów USD.

– Pochwalamy Herbalife Nutrition za wejście na właściwą stronę historii i pomoc w ochronie oceanów przed plastikiem. Zarządzanie oceanami stwarza możliwości awansu społeczno-ekonomicznego społecznościom zajmującym się zbiórkami na całym świecie. Zapewniając członkom naszych społeczności bezpieczne i identyfikowalne źródła dochodu, wspólnie możemy im pomóc w powstrzymaniu plastiku w oceanach i wyeliminowaniu ubóstwa – powiedział David Katz, założyciel i dyrektor generalny w Plastic Bank.

Nowe partnerstwo uzupełnia inne aktywne programy recyklingu zainicjowane przez Herbalife Nutrition. Na kilkunastu rynkach całego świata ta firma MLM wdrożyła bieżące, lokalne inicjatywy recyklingu w swoich centrach sprzedaży i dystrybucji, aby zachęcić do recyklingu opakowań produktów oraz edukować klientów na temat recyklingu i zapobiegania powstawaniu odpadów.

W opublikowanym w zeszłym roku raporcie na temat globalnej odpowiedzialności Nourishing People and the Planet spółka opisuje również swoje cele dotyczące zmniejszenia zużycia plastiku i wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak PCR (żywica pokonsumpcyjna), przy jednoczesnym promowaniu zmniejszenia całkowitej ilość opakowań dla swoich suplementów diety na całym świecie.

Mogą Cię również zainteresować