NETWORKING z laserową precyzją

przez Grzegorz Turniak, Ivan Misner

NETWORKING z laserową precyzjąGrzegorz Turniak, Ivan Misner Grzegorz Turniak to niestrudzony orędownik networkingu, zarządzania talentami, karierą i czasem. Od lutego 2006 jest prezesem firmy BNI Polska.

 

Jest współautorem książek "Alchemia Kariery" i "Profesjonalny networking, kontakty które procentują". Założycielem i prezesem powstałej w 1985 r. BNI – największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych – jest dr Ivan Misner. BNI stworzyła już ponad 4600 grup w 37 krajach.  W zeszłym roku jej członkowie przekazali sobie na spotkaniach ponad 4,9 mln rekomendacji wartych ponad 1,9 miliarda dolarów. Misner uzyskał stopień doktora na University of Southern California. Napisał dziewięć książek, w tym bestseller w rankingu New York Times`a – "Truth or Delusion? Busting Networking’s Biggest Myths"

Czy wiesz, że energia emitowana przez zwykłą żarówkę jest równa energii emitowanej przez promień laserowy? Laser ma bardzo cienki strumień i jest niezwykle mocny oraz skoncentrowany. Z drugiej zaś strony żarówka wytwarza światło w różnych kierunkach, więc porównując jest ono słabsze i rozproszone. Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami świateł pozwala laserowi o skupionej energii, mieć siłę pozwalającą przeprowadzać precyzyjne i delikatne operacje, tworzyć artystyczne wytrawianie na metalach oraz uzyskać wyraźny i pełny brzmienia dźwięk orkiestrowych uwertur.

Narzędzie precyzyjne

Czy nie jest to stopień precyzji jaki chcesz osiągnąć podczas swojej networkingowej działalności? Odkryłem, że są trzy sposoby, by Twoja aktywność networkingowa była tak precyzyjna, jak precyzyjny jest laser, a co za tym idzie by pozwoliła Ci na jeszcze lepsze i skuteczniejsze wykorzystanie networkingu jako narzędzia, dzięki któremu stworzysz swój biznes. Oto trzy wskazówki pomocne w skutecznym networkingu:

  1. Gdy w swoich networkingowych grupach rozmawiasz o tym czym się zajmujesz, na każdym ze spotkań skupiaj się tylko na jednym aspekcie swojej działalności. Pamiętaj, Twoim celem w procesie networkingu jest ćwiczenie siły sprzedaży, a nie stricte sprzedaż. Więc, za każdym razem, gdy tylko masz możliwość, skup się na konkretnym produkcie lub usłudze jaką masz do zaoferowania, następnie trenuj ludzi w zakresie, jak Cię polecać w tym obszarze. Zbyt często chcemy przekazać maksymalnie dużo informacji o tym czym się zajmujemy, podczas tylko jednej autoprezentacji. Gdy masz możliwość częstszego przebywania z tą samą grupą, nie popełniaj błędu jakiego dopuszcza się większość ludzi, zbyt szeroko przedstawiając temat. Networking o laserowej precyzji i skuteczności wymaga od Ciebie, abyś był niezwykle dokładny i szczegółowy, ale za każdym razem w jednej rzeczy.

    Czasami słyszę biznesmenów mówiących, że mają oni szeroką ofertę usług. Myślę, iż mówiąc tylko tyle, popełniają błąd – pełnozakresowa oferta w rzeczywistości nie znaczy nic konkretnego dla ludzi, którzy nie rozumieją lub nie znają szczegółów usług, które oferujesz. Zamiast mówić o wszystkim mów o tym, w czym się specjalizujesz lub na temat tego, o "czym wiesz najwięcej". Na pewno jest coś, co umieszcza Cię ponad konkurencją – niech inni poznają ten aspekt Twojej działalności biznesowej.

  2. Gdy prosisz swoich networkingowych partnerów o polecenie, miej dokładnie sprecyzowane czego od nich oczekujesz. Dokładnie sprecyzuj ludzi, którym chciałbyś być przedstawiony. Osobiste przedstawienie Cię, może otworzyć Ci drzwi, które bez tego pozostałyby nadal zamknięte. Jeśli nie znasz nazwiska dyrektora, z którym chciałbyś być skontaktowany, to dowiedz się tego, a następnie poproś, mając już to jasno sprecyzowane, o kontakt do danej osoby.

Mogą Cię również zainteresować