Google chce zadbać o prywatność użytkowników w sieci, za której brak zebrał w ostatnim czasie sporo krytyki. Wskutek zmian, które firma chce wprowadzić ucierpią jednak właściciele wielu witryn. Nie tylko nie będą oni mogli ustalić, które słowa kluczowe przekierowują użytkowników na ich stronę. W momencie, kiedy wtyczka uniemożliwiająca śledzenie użytkowników przez skrypty Google Analytics, stanie się dostępna i popularna, właściciele witryn mogą stracić wiele cennych informacji na temat ruchu pojawiającego się na ich witrynie.
Szyfrowanie witryny sprawi, że webmasterzy nie będą w stanie sprawdzić, z jakiego słowa kluczowego trafił do nich klient. Wtyczka Google Analytics Op-Out uniemożliwi natomiast przesyłanie informacji o wizycie danego użytkownika na stronie do usługi Google Analytics.
Jak na razie samo szyfrowanie Google jest opcjonalne. Z czasem Gigant z Mountain View chce jednak wdrożyć to rozwiązanie jako domyślne dla wszystkich.
Zdaniem specjalistów konsekwencją wprowadzenia będzie fakt, iż wyniki pomiaru statystyk strony, które w chwili obecnej nie posiadają 100% poprawności, zostaną znacznie osłabione. Webmasterzy, a przez co i właściciele witryn internetowych mogą utracić więc możliwość pozyskiwania danych wspierających rozwój ich biznesu.