Nowe oblicze Amway czyli o projekcie, który zrewolucjonizował system sprzedaży

przez Maciej Maciejewski
588 odsłony

.
W swoim portfolio firma zgromadziła ok. 450 produktów (suplementy diety, kosmetyki, perfumy, środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego). Firma udziela się charytatywnie – wspiera akcję niesienia pomocy dzieciom pod nazwą „One by one”. W Europie, w ramach tej akcji m.in.

W swoim portfolio firma zgromadziła ok. 450 produktów (suplementy diety, kosmetyki, perfumy, środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego). Firma udziela się charytatywnie – wspiera akcję niesienia pomocy dzieciom pod nazwą „One by one”. W Europie, w ramach tej akcji m.in. wspiera UNICEF. Pomaga też szkołom, szpitalom, domom pomocy społecznej, jest sponsorem wielu akcji o wymiarze kulturalnym i z zakresu ochrony środowiska.

 

Aby prześledzić karierę Marka Sodolskiego w Amway, należy cofnąć się do roku  2001, kiedy firma zainicjowała prace nad dużym projektem e-biznes dla Europy Środkowo-Wschodniej. Poszukiwano wtedy osoby, która mogłaby koordynować to przedsięwzięcie od strony zarządzania projektem internetowym z uwzględnieniem aspektu biznesowego. Zadanie powierzono Sodolskiemu, który najpierw był odpowiedzialny za wdrażanie przedsięwzięcia w Europie Wschodniej. Szybko doceniono jego umiejętność powiązania dziedziny internetu ze sprzedażą bezpośrednią, co zaowocowało przydzieleniem mu zadania zarządzania portfelem projektów internetowych w całej Europie. Dyrektorem naczelnym Amway Polska został w styczniu 2007 roku.

Amway Online

Nowy system, który został stworzony pod nadzorem Marka Sodolskiego, jest zgodny z globalnym standardem budowy rozwiązań internetowych J2EE, przy użyciu środowiska OneWeb i najpopularniejszej platformy e-business na świecie – IBM WebSphere. Autorem tego rozwiązania jest firma e-point SA. Celem projektu Amway Online było wprowadzenie zunifikowanego narzędzia zarządzania sprzedażą, a jednocześnie, dla setek tysięcy dystrybutorów Amway – sprawnego narzędzia do zarządzania własnym biznesem. Platforma łączy funkcje sprzedażowe, zarządcze i komunikacyjne. Jest nowoczesnym rozwiązaniem dla tradycyjnego modelu sprzedaży bezpośredniej. Funkcje tzw. sklepu internetowego stanowią tylko jeden z modułów całego serwisu Amway Online. Dystrybutorzy firmy mogą tam składać zamówienia, a po otrzymaniu kodu dostępu, mogą to robić także ich Klienci. Liderzy zyskują narzędzie do profesjonalnego zarządzania swoją sprzedażą, umożliwiające kontrolę wyników pracy, śledzenie statusu zamówienia, monitorowanie zamówień Klientów i dostępności produktów w magazynie.

 

Mogą Cię również zainteresować