źródło: www.sxc.hu
Nowy portal Microsoft dla MSP został podzielony na kilka części, z których każda dotyczy potrzeb firm o różnej wielkości i znajdujących się w różnym stadium rozwoju. Wynika to z podejścia Microsoft do tego sektora – najpierw poznać faktyczne potrzeby klienta i jego otoczenie, ocenić jego obecną sytuacją, a następnie dopasować takie rozwiązanie, które pozwoli osiągnąć oczekiwaną zmianę i najlepsze rezultaty biznesowe. Dzięki takiemu podejściu zdaniem Microsoft firmy otrzymują rozwiązania skrojone na ich miarę.
Uruchomienie nowego portalu wpisuje się w dialog prowadzony przez Microsoft z firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw MSP, który ma służyć wsparciu tych firm w zakresie ich wyzwań biznesowych za pomocą nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Nowy portal odpowiada nie tylko na najczęściej zadawane przez przedstawicieli segmentu MSP pytania, ale również doradza, jak można rozwiązać konkretne problemy, z którymi borykają się małe i średnie firmy.
Rozwiązania przedstawione na stronach portalu pokazują, w jaki sposób firmy z sektora MSP mogą stać się skuteczne i konkurencyjne. Stosując na przykład technologie oparte na chmurze obliczeniowej mogą generować nie tylko oszczędności w zakresie utrzymywania lokalnej infrastruktury informatycznej, ale także uzyskiwać szybszy zwrot z inwestycji. Szybszy przepływ dokumentów w ramach firmy, możliwość pracy współdzielonej w grupach roboczych, dostęp do dokumentów z każdego komputera podłączonego do sieci, a także telefonu Windows Phone 7 ma stwarzać możliwość natychmiastowej reakcji na potrzeby klientów firm, ale także większej efektywności biznesowej, co ma z kolei bezpośrednie przełożenie na osiąganie lepszych wyników finansowych.