Oriflame szuka pieniędzy

przez Maciej Maciejewski

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o spadku sprzedaży w Oriflame. Obecnie spółka jest w trakcie wdrażania programu kosztów i wydajności, którego celem ma być zwiększenie rentowności i zapewnienie długoterminowego wzrostu. Decydenci tego networku chcą stworzyć bardziej szczupłą i sprawną organizację i oczekują, że po ukończeniu akcji przyniesie ona roczne oszczędności w wysokości 57 mln USD.

źródło: Pixabay

O recesji w tym kosmetycznym binesie MLM informowaliśmy tutaj. Częścią specjalnego planu redukcji kosztów są zmiany personalne, w tym eliminacja około 20% etatów w firmie i zmniejszenie całkowitej liczby pracowników na wszystkich poziomach i regionach z 4450 do 3600.

Dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Oriflame – Jesper Martinsson, który zapowiedział wcześniej, że będzie szukał zewnętrznych możliwości, zostanie zastąpiony przez Niclasa Palmquista, który pełnił funkcję wiceprezesa ds. technologii biznesowych i doświadczeń cyfrowych.

– Podjęliśmy trudną, ale konieczną decyzję, a dzisiejsze ogłoszenie wpłynie na wielu naszych pracowników. Otoczenie jest coraz bardziej wymagające i po okresie słabszej sprzedaży i niższej rentowności potrzebny jest kompleksowy program efektywnościowy, który zabezpieczy dalszy rozwój naszej firmy. Program ten stworzy miejsce na dalsze inwestycje w rozwój produktów i rynku, a także udoskonalanie wielu procesów – powiedziała Anna Malmhake, dyrektor generalny w Oriflame.

– Będziemy nadal rozwijać nasz fantastyczny model biznesowy. Dzięki szczuplejszej i bardziej elastycznej konfiguracji będziemy mogli wzmocnić wsparcie dla naszych brand partnerów realizujących swoje przedsiębiorcze marzenia we współpracy z Oriflame – dodała. Program ma zostać w pełni wdrożony do III kwartału 2024 roku.

Mogą Cię również zainteresować