źródło: www.flickr.com
Wojna na reklamy pomiędzy tymi dwoma producentami napojów toczy się już od bardzo dawna. Po części ma na to wpływ amerykańskie prawo, które zezwala na przedstawianie w spotach konkurencji. Coca-Cola niejednokrotnie to wykorzystywała i wyśmiewała się z klientów Pepsi, chociaż i Ci nie pozostawali dłużni w tej kwestii. Jednak zdaniem wielu komentatorów tym razem posunięto się trochę za daleko.
W najnowszych reklamach Pepsi wykorzystano tradycyjne postacie z promocji Coca-Coli, między innymi świętego Mikołaja oraz niedźwiedzie polarne. Coke używa wizerunku św. Mikołaja od 1930 roku, w telewizji postać pojawia się od 1993 roku. Spoty przygotowane przez Pepsi trafiły już do internetu, gdzie szybko zostały ocenione na portalach społecznościowych. Dla jednych nowa kampania Pepsi jest sprytna i zabawna, dla drugich natomiast, wręcz obraźliwa.
Analitycy zwracają uwagę, że celem reklamy jest wywołanie oburzenia. Według danych Beverage Digest z marca br. Pepsi zajmuje dopiero trzecią pozycję na rynku amerykańskim, po Coke i Diet Coke. Sprzedaż Pepsi i Diet Pepsi spadła w zeszłym roku o około 5%. W tym samym czasie sprzedaż lidera utrzymała się na tym samym poziomie. Pepsi w tym roku aż o 30% zwiększyła wydatki na cele marketingowe. Blisko 60 mln dol. zainwestowano w produkcje telewizyjne, w tym w sponsoring amerykańskiej wersji programu X Factor. Poniżej filmiki przedstawiające najnowsze reklamy przygotowane przez Pepsi, w których wykorzystano postacie Coca-Coli: