Perspektywiczny plan rozwoju firmy. Jakie działania warto do niego dodać w 2022 roku?

przez Maciej Maciejewski

„W nowym roku firmy powinny dodać zupełnie nowe elementy do perspektywicznego planu rozwoju firmy” – uważa Sebastian Kopiej z Commplace. Istotne jest długofalowe planowanie, a także kreowanie trendów i popytu na wybrane towary oraz usługi. Przedsiębiorstwa będą musiały skorzystać z nowych narzędzi umożliwiających im rozwój. Oto lista najważniejszych.

źródło: Pixabay

Strategiczne zarządzanie każdym przedsiębiorstwem wymaga perspektywicznego planu rozwoju biznesu. Tylko w ten sposób można osiągnąć sukces i odpowiednią sprzedaż. Plan tworzony jest w oparciu o dane wewnętrzne, a także informacje pozyskane z zewnątrz. Zmieniające się preferencje klientów i otoczenie biznesowe sprawiają, że firmy są zobligowane do wprowadzania nowych elementów do perspektywicznego planu rozwoju firmy. Co więcej, w 2022 roku powinny ustabilizować się budżety spółek, a te będą mogły pozwolić sobie na dodatkowe działania promocyjne i sprzedażowe w internecie.

Firmy postawią na budowanie wizerunku. Niedobór współpracowników na rynku jest coraz bardziej odczuwalny dla polskich firm, zatem coraz więcej z nich postawi na działania employer brandingowe i doda je do perspektywicznego planu rozwoju. – W 2019 roku, gdy wybuchła pandemia COVID-19, wiele biznesów zredukowało wydatki na działania promocyjne, w tym empoyer branding – mówi Sebastian Kopiej. – Zwolnienia, a także ograniczenie środków na budowanie wizerunku przekładają się na obecne funkcjonowanie firm, które już teraz borykają się z brakiem rąk do pracy. W 2022 roku decydenci postawią więc na działania wewnętrzne, mające na celu zatrzymanie obecnych współpracowników, a także na udział w targach oraz eventach, w celu budowaniu marki własnej – dodaje.

Zarządzanie kryzysowe zyska na znaczeniu. Prawie połowa polskich firm odczuła negatywne skutki i konsekwencje pandemii COVID-19. Przedsiębiorstwa w 2022 roku postawią na obszerne strategie zarządzania kryzysowego, które zostaną dodane do długofalowego planu rozwoju firm. Kryzysy są nieuniknionym elementem działalności każdego biznesu, a odpowiednie zarządzanie nimi pomoże przekuć porażkę w sukces.

Coraz więcej firm będzie w przestrzeni online. Regularne wzrosty w sektorze e-commerce powodują, iż coraz więcej spółek decyduje się na szerszą działalność w internecie. – Niektóre marki do swojej strategii sprzedażowej dodadzą nowe, mocniejsze działania związane ze sprzedażą w sieci, inne zaś postawią na rozbudowę już istniejących funkcjonalności – komentuje ekspert z Commplace. – Wizyta na stronie internetowej to często pierwszy punkt styczności potencjalnych odbiorców z marką. Jeśli nie pierwszy, to z pewnością jeden z kluczowych. Według statystyk użytkownik średnio w ciągu 5-10 sekund decyduje o pozostaniu lub opuszczeniu strony. Dlatego tak ważne jest, aby nasza witryna była odpowiednio zbudowana i przyjazna dla potencjalnych klientów i dystrybutorów.

Poza rozbudową stron internetowych firmy postawią na jeszcze bardziej profesjonalne organizowanie nietypowych eventów. Jakich? W przestrzeni online. Szkolenia, webinary, a także konferencje prasowe, naukowe czy targi w przestrzeni internetowej na stałe wpiszą się w perspektywiczny plan rozwoju firm. Tego typu wydarzenia nie będą uzależnione od decyzji rządu i zostaną zorganizowane niezależnie od sytuacji pandemicznej w kraju. To także ogromna oszczędność środków finansowych i wyższa marżowość eventów.

Perspektywiczny plan rozwoju firmy ma ogromne znaczenie w procesie ogólnego planowania biznesu. Każdego. Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i zmieniające się otoczenie biznesu pomoże wprowadzać w strategii zmiany, które pozwolą osiągać założone cele biznesowe.

Mogą Cię również zainteresować