Bettina Niedernhuber (compamedia) & Ranga Yogeshwar & Gerd Niedernhuber (PM-International CFO)
„W procesie selekcji naukowej firma PM-International była szczególnie przekonująca w klasie wielkości C (ponad 200 pracowników) w kategorii Sukces Innowacji” – skomentował znany dziennikarz naukowy Ranga Yogeshwar.
„Każdy produkt musi mieć właściwości, których w tej formie nie oferuje żadna konkurencja – czy to specjalna skuteczność, czy zwiększone bezpieczeństwo aplikacji. PM-International żyje tą filozofią. 20 krotny, czołowy innowator opracowuje i produkuje suplementy diety oraz produkty kosmetyczne pod własną marką FitLine. Ponad połowę swojej sprzedaży osiąga dzięki nowym lub ulepszonym artykułom.
Siła innowacyjna firmy opiera się na wzorcowym klimacie innowacyjności. Pracownicy na wszystkich poziomach hierarchii mają ponadprzeciętną swobodę i zawsze są zachęcani do zgłaszania pomysłów i sugestii. Jeden z pracowników zasugerował użycie cieńszej folii do pakowania produktów na europaletach. Po wielu próbach znaleziono odpowiedni materiał, który teraz wymaga 20% mniej plastiku” – stwierdzili jurorzy.
Od 1993 roku firma compamedia przyznaje w Niemczech znak TOP 100 za szczególną siłę innowacji i ponadprzeciętny sukces innowacyjny spółkom średniej wielkości. Naukowe zarządzanie tym konkursem było w rękach prof. dr hab. Mikołaja Frankego. Franke jest założycielem i dyrektorem Instytutu Przedsiębiorczości i Innowacji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu. Mentorem TOP 100 jest dziennikarz naukowy Ranga Yogeshwar. Partnerami projektu są Towarzystwo Promocji Badań Stosowanych im. Fraunhofera i BVMW. Magazyn Manager i Impuls towarzyszą projektowi jako partnerzy medialni.