
Laureatów ostatniej edycji PNSA 2010 poznaliśmy już w czerwcu tego roku. Są to osoby wyznaczające najwyższe standardy oraz etyczne zachowania w tej dziedzinie. Jednak kim są ci, którzy wybierają samych laureatów?
Ich misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw realizowane poprzez wspieranie sił sprzedażowych, które stanowią motor rozwoju gospodarki. Jednocześnie pragną narodzenia etosu profesjonalnego sprzedawcy oraz podniesienia prestiżu tego zawodu w oczach społeczeństwa. Komisja Sędziowska, w ramach konkursu Polish National Sales Awards, zajmuje się oceną wszystkich zgłoszeń konkursowych. W jej skład wchodzi ponad 50 sędziów obradujących w pięcioosobowych zespołach. Finaliści wyłaniani są w poszczególnych kategoriach, takich jak: „Sprzedawca roku”, „Innowacje w dziedzinie sprzedaży” czy „Zespół sprzedaży roku”.
Prace komisji przebiegają zgodnie z regulaminem konkursu, w oparciu o ściśle określone kryteria oceny zgłoszeń oraz przejrzystą procedurę weryfikacji. Nad całością procesu oceny oraz prawidłowością jego przebiegu czuwa weryfikator konkursu, firma PwC. Członkiem Komisji Sędziowskiej są tylko i wyłącznie osoby spełniające najwyższe standardy etyczne i merytoryczne. Są to zarówno specjaliści ściśle związani z zarządzaniem, sprzedażą, HR, a także pracownicy naukowi i przedstawiciele samorządów.
Nadzór i opiekę merytoryczną nad działaniami realizowanymi w ramach konkursu PNSA sprawuje Rada Programowa. Do jej zadań należy nakreślanie kierunków rozwoju strategicznego całego przedsięwzięcia. Członkowie rady wdrażają w życie główne założenia zawarte w misji i celach Polish National Sales Awards. Lobbują na rzecz wprowadzania zasad dobrych praktyk w sprzedaży oraz czuwają nad promowaniem najwyższych standardów zawodowych w tym obszarze rynku. Członków Komisji Sędziowskiej i Rady Programowej wybiera i mianuje Zarząd PNSA. W IV edycji konkursu weźmie udział Katarzyna Kanka oraz Wojciech Śliwka, którzy zasiądą zarówno w Radzie Programowej i Komisji Sędziowskiej. Poznajmy ich!
Katarzyna Kanka jest absolwentką Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. Posiada również dyplom MBA – GFKM i Strasclade University w Glasgow. Ma bardzo duże doświadczenie w budowaniu struktur sprzedaży usług finansowych oraz tworzeniu i prowadzeniu Contact Center. Karierę zawodową rozpoczęła jako przedstawiciel, a następnie kierownik sprzedaży w DHL International. Następnie współtworzyła zewnętrzną sieć sprzedaży bezpośredniej w Citibank Polska. Pełniła również funkcję kierownika oddziału banku w Gdańsku oraz dyrektora CitiPhone Citibusiness. Katarzyna Kanka była odpowiedzialna za obsługę klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W 2007 roku zaczęła pracę w Aviva Polska jako dyrektor sprzedaży i obsługi klienta, gdzie współtworzyła Commercial Union Direct. W swojej karierze zajmowała się zarządzaniem relacjami z klientem oraz call center w Provident Polska. Od sierpnia 2011 roku jest członkiem zarządu i dyrektorem operacyjnym w Link4. W nowej pracy odpowiada za obszar sprzedaży i obsługi klienta. W życiu prywatnym każdą wolną chwilę spędza ze swoją wspaniałą córką. Katarzyna Kanka, poza macierzyństwem i pracą ma wiele pasji, które stara się realizować. Te największe to podróże i gotowanie.
Wojciech Śliwka ukończył wydział transportu Politechniki Warszawskiej, a także zdobył wiedzę z zakresu zarządzania finansami w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu. Był doktorantem Szkoły Głównej Handlowej. Uczestniczył w wielu szkoleniach specjalistycznych, takich jak Leadership Management International – amerykański system kreowania liderów. Zdobywana przez wiele lat wiedza pomagała mu w zarządzaniu prywatnymi przedsiębiorstwami. Przez blisko 5 lat pracował w Unicolor na stanowisku wiceprezesa ds. finansów i zasobów ludzkich. Następnie pełnił funkcję dyrektora ds. finansów oraz członka zarządu firmy ARIP. W latach 2002 do 2006 był współwłaścicielem, dyrektorem zarządzającym, dyrektorem operacyjny i dyrektorem ds. finansów w NOBO, Claim Consulting, Frantik oraz HM. W tym czasie zarządzał również World Media, a do 2010 roku zarządzał Biotech Varsovia. W firmie Vitis Pharma, z którą jest związany od zeszłego roku, zajmuje się rozwojem preparatów farmaceutycznych. We wszystkich przedsiębiorstwach, w których miał okazję pracować podczas swojej kariery, był odpowiedzialny za wyniki finansowe, optymalizacje kosztów, budżetowanie, sprawy formalne, prawno-podatkowe, zarządzanie organizacją, zasobami ludzkimi, marketing, a także za negocjacje umów i kontraktów.