PNSA

przez Marek Wyrzychowski
984 odsłony

Firma Akuna Polska została sponsorem generalnym prestiżowego konkursu dla sprzedawców. W swojej kilkuletniej historii Akuna Polska niejednokrotnie udowadniała, że jest network marketingiem nietuzinkowym.

Niezmiernie zainteresowała nas ostatnio postawa zarządu Akuny i jej top liderów (Klub VIP) w kwestii profesjonalnego promowania biznesu marketingu sieciowego wśród społeczeństwa. Dlaczego? Bowiem wprowadzając nowe, korzystne pomysły i rozwiązania dla siebie oraz swoich współpracowników, realizując własną taktykę wizerunkową, przecierają szlaki dla całego sektora branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Jak to robi Akuna? Niedawno byliśmy na letniej edycji „Akuna Leadership Academy” w Ossie. To jeden z najnowszych, oryginalnych projektów, o którym szerzej napiszemy na naszym portalu internetowym. Teraz chcielibyśmy zwrócić szczegolną uwagę na inne, ważne przedsięwzięcie Akuny, które według naszej redakcji zasługuje na miano „strzału w dziesiątkę”. Nareszcie w MLM dzieje się coś, z czego przykład powinny brać inne kraje.

Gdyby pozostałe polskie firmy MLM potrafiły rozumować
w ten sposób, to jak wiele zyskałaby na tym cała branża…

Co jest grane? 

28 maja br. Akuna Polska, jako pierwsza na świecie firma z sektora network marketingu, została patronem generalnym projektu polskiej edycji największego, prestiżowego konkursu dla sprzedaży – National Sales Awards. Polish National Sales Awards to inicjatywa, której misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie sił sprzedażowych, będących motorem rozwoju gospodarki i jednoczesne stworzenie etosu profesjonalnego sprzedawcy. Podstawowe cele, jakie wyznaczyli sobie inicjatorzy PNSA, to pomoc w rozwijaniu i budowaniu profesjonalnych praktyk dla sił sprzedaży tak, aby umożliwić im efektywniejszy rozwój; motywowanie sprzedawców do osiągania jak najlepszych wyników sprzedażowych oraz pomoc firmom w zwiększeniu sprzedaży, podniesienie kompetencji do najwyższego poziomu  i pomoc w utrzymaniu prężnego rozwoju gospodarczego Polski.

Profesjonalizm w sprzedaży

Przedsięwzięcie to cieszy się dużym zainteresowaniem na świecie, a od niedawna w Polsce, o czym świadczy pokaźna lista patronów – zarówno instytucjonalnych, jak i  medialnych, którzy zdecydowali się zaangażować w konkurs Polish National Sales Awards – Profesjonalny Sprzedawca Roku 2008. Jak się dowiedzieliśmy, Akuna Polska za główny cel udziału w tym projekcie stawia sobie:

Promowanie branży MLM, jako alternatywnej formy przedsiębiorczości oraz kreowanie i wdrażanie najwyższych standardów w pracy menedżera marketingu sieciowego tak w kraju, jak i na świecie.

– W pierwszej kolejności zainterowaliśmy się ideą samego konkursu, a następnie możliwościami sponsoringu i przeanalizowaliśmy, co w ten sposób można zrobić dla branży – wyjaśnił Marcin Maciąg, dyrektor zarządzający Akuna Polska Sp. z o.o. –Obecnie w ramach konkursu wyróżnia się dziewięc kategorii i wszystkie są sprzedażowe. Jednak samej, tradycyjnej sprzedaży jeszcze daleko do MLM. Nam od początku zależy na tym, aby wprowadzić do PNSA nową kategorię – na przykład najlepszy menedżer, firma czy zespół MLM w Polsce. I od tego w ogóle zaczęły się nasze rozmowy z organizatorami tego przedsięwzięcia. Chcielibyśmy, aby już w następnym roku, każda firma MLM czy polski lider, który oczywiście czuje się na siłach, mógł zgłosić się do konkursu i stanąć w szranki z najlepszymi. Okazało się, że organizatorzy PNSA są otwarci na tego typu rozwiązania. Dla nas było to bardzo ważne, ponieważ projekt zbiega się z innymi priorytetowymi działaniami, jakie teraz wdrażamy w Akunie, a które mają na celu podniesienie standardów i jakości pracy menedżerskiej. Chcemy wykreować odpowiednie standardy w naszej firmie, które są na tyle wartościowe, uniwersalne, ponadczasowe, że można przekazać je dalej, w kierunku całej branży. Więc jeśli pojawiła się w Polsce komórka NSA, która promuje wysokie standardy sprzedaży, to chcemy w tym uczestniczyć, aby promować i wdrażać je w MLM. Otrzymalismy również obietnicę, że PNSA będzie się szeroko przyczyniała do promowania działalności w systemie marketingu sieciowego na uczelniach. Chcemy udownodnić, że network marketing to normalna forma przedsiębiorczości i rzetelny biznes, a w ten sposób przyczynić się do pozytywnego postrzegania tego sektora w Polsce. No i w efekcie, otworzymy się na nowy, potencjalny rynek współpracowników.




Ten tekst jest jedynie fragmentem całego artykułu, który znajdziesz w wydaniu drukowanym Network Magazyn nr 20/2009

Mogą Cię również zainteresować