Dzień marketingu wielopoziomowego poprowadzili Przemysław Lisek (OdiTK), Robert Sakowicz (FM Group) oraz Marek Grzelewski (Colway, Klub Top Liderów MLM). Konferencję rozpoczął swoim wprowadzeniem do zagadnienia marketingu sieciowego Przemysław Lisek prezentacją na temat „Plan lotu, czyli jak wybrać trasę sukcesu?” Przedstawił różne sposoby osiągnięcia niezależności finansowej na podstawie kwadrantu przepływów R. Kiyosakiego. Wskazał wady i zalety oraz możliwości poszczególnych dróg. Bardzo ważnym aspektem poruszonym przez Liska był sposób myślenia, który rozróżnia poszczególne części kwadrantów, a który determinuje bądź ogranicza dalsze działania w biznesie.
Następne wstąpienie poprowadził Robert Sakowicz, przybliżając zagadnienie „MLM – jak to działa?” od strony praktyka. Jego droga z network marketingiem zaczęła się już na początku lat 90 poprzedniego stulecia, a jego głównym czynnikiem sukcesu było przekonanie i wiara w sprawiedliwość systemu oraz wizja wielkiego potencjał rynku MLM. Sakowicz przedstawił sposób wyłaniania osób mających szansę odnieść sukces w strukturze, wskazał jak prezentować potencjalnym współpracownikom biznes działający na zasadach MLM. Pan Robert mówił o oddziaływaniu pasji na nasze życie, jak ważne jest posiadanie celów i marzeń. „Stawianie sobie coraz wyższych poprzeczek w biznesie opartym na MLM jest bardzo istotne, jednak aby odnieść prawdziwy sukces na początku powinniśmy zakładać realne wartości, jednak cały czas mieć na uwadze podium” – sugerował.
Ostatnia część spotkania dotyczyła umiejętności miękkich, które są niejednokrotnie podstawą działania liderów w biznesie MLM. Bardzo dobre prelekcje wygłosił Marek Grzelewski na temat „Zmiany – jedynej stałej w życiu” oraz „Cechy lidera”. Pierwszy wykład dotyczył spojrzenia na swoje pragnienia i możliwości przez pryzmat osiągalnych przedsięwzięć, odrzucenia stereotypów czy uzależnień od negatywnego otoczenia. Na podstawie przykładów i dyskusji prowadzącego, uczestnicy zostali zainspirowani przez prelegenta do zmian. „Droga, którą można zmierzać w kierunku zmiany, może być zarówno autostradą, jak i bardzo wyboistą ścieżką górska – to wszystko zależy tylko od nas i naszego otoczenia, na które także mamy wpływ” – mówił Grzelewski.
Ponadto Marek Grzelewski bardzo dokładnie zapoznał uczestników z cechami lidera, które są istotne w branży. Świadczą one o profesjonalnym podejściu do współpracowników czy klientów. Omawiane zachowania i cechy należą w większości do zbioru cech nabytych. Dlatego tak ważne na rynku MLM są systemy motywacyjne i systemy szkoleń. Ważne są one z punktu widzenia nie tylko samej treści przekazywanej w trakcie szkoleń, ale także z punktu widzenia osoby prowadzącej, na podstawie której uczestnicy mogą się wzorować. To właśnie chęć naśladownictwa głównych liderów grupy sprawia, że osobom dużo łatwiej jest odnieść sukces w branży. Droga nie jest skomplikowana i już wielokrotnie przetarta, dlatego warto podążać za wskazówkami. Nie mamy nic do stracenia, a wygrać możemy swój sukces!
W czasie trwania panelu na temat MLM „Inteligencja Finansowa – Trójmiasto 2011” uczestnicy posiedli wiedzę teoretyczną, wyłożoną jasno przez znawców i praktyków rynku. Na koniec aktywni uczestnicy zostali nagrodzeni przez prowadzących materiałami edukacyjnymi z zakresu marketingu sieciowego, które ufundowane zostały przez „Network Magazyn”. Intensywny rozwój na rynku marketingu wielopoziomowego oraz coraz większe zainteresowanie tematyką wśród młodych sprawia, że takich spotkań w przyszłości będzie coraz więcej.
Autorka tekstu jest członkiem Koła Naukowego Inwestor przy Uniwersytecie Gdańskim w Sopocie oraz honorowym członkiem elitarnego Klubu TOP Liderów MLM.