Poczta chce obsługiwać potentatów

przez Tomasz Głowacki

Odzyskanie utraconych klientów biznesowych oraz zwiększenie udziału w rynku dostawy paczek – to strategiczne cele Poczty Polskiej – Informuje Dziennik „Gazeta Prawna”. Jak firma chce to zrobić?

Niedawny monopolista zamierza odzyskać klientów, którzy w ostatnich dwóch latach przeszli do konkurencji z kontraktami wartymi już około 80 mln zł. Jednym z początkowych działań jest wprowadzenie nowej usługi pocztowej dla firm biznesowych – Przesyłka Aglomeracja. Poczta Polska jest gotowa udzielać w tym obszarze rabatów sięgających nawet 30%.


– Skierowaliśmy nową ofertę do wszystkich klientów, których chcemy odzyskać – powiedział gazecie Janusz Jank, dyrektor pionu handlowego Poczty Polskiej.

Tajemnicą jest to, które firmy Poczta chce odzyskać. W kuluarach mówi się głównie o operatorach telekomunikacyjnych, którzy przeszli do konkurencji. Największym rywalem niedawnego monopolisty jest InPost, który 3 miesiące temu pozyskał jeden z telekomów z kontraktem na pięć lat za 65 mln zł.

Obecnie udziały na rynku pocztowym wyglądają dla Poczty Polskiej całkiem dobrze. Gorzej z jakością usług, na które bardzo skarżą się klienci. Udział z obrotów biznesowych Poczty wynosi 70%, co daje jej 6,2 mld zł przychodów. Tymczasem konkurencja zgarnia tylko 80 mln zł.

Mogą Cię również zainteresować