Coraz mniej Polaków marzy o wielkiej wygranej i zostaniu milionerami. Świadczą o tym wyniki sprzedaży Totalizatora Sportowego (TS) w I kwartale 2010 r. Na gry i loterie państwowego giganta wydaliśmy 656,5 mln zł, aż o prawie 20% mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej (wtedy było to 812,5 mln zł) – informuje „Puls Biznesu”.
Zdaniem Sławomira Dudzińskiego, prezesa Totalizatora Sportowego, przyczyn spadku sprzedaży jest kilka. Za spadek popularności gier losowych odpowiada długa śnieżna zima, a przede wszystkim afera hazardowa.
Według ekspertów problem leży gdzieś indziej – mała przejrzystość oferowanych przez TS gier. W październiku 2009 roku przeprowadzono zmiany sztandarowej gry Totalizatora z Dużego Lotka w Lotto i wzrost ceny jej jednego zakładu z dwóch do trzech złotych. Nietrafionym ruchem wydaje się również pomysł przeniesienia transmisji TV losowań z Polsatu do TVP Info, która ma mniejszy zasięg.