Polecenie pracodawcy w biznesie tradycyjnym

przez Maciej Badowski
293 odsłony

Wyznacznikiem tego, jak pracuje się nam w firmie jest między innymi to, czy bylibyśmy w stanie ją polecić swojemu znajomemu. Jeśli nie, oznacza to, że nasza firma nie jest przez nas postrzegana, jako atrakcyjna.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

On Board PR Ecco Network w partnerstwie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan przeprowadziło badania ankietowe wśród pracowników, które miało na celu ocenić nasze zadowolenie z pracy. Z ostatnich badań wynika, że 59% pracowników poleciłoby swoją firmę, a 35% zdecydowanie nie. To nie najlepsza informacja dla naszych pracodawców.

Z tego badania wynika, że najbardziej cenimy stabilność zatrudnienia (55% odpowiedzi) oraz atmosferę w pracy – 52%. Co ciekawe, nie wspomniano o wynagrodzeniu. Jednak doświadczenie mówi, że nawet najlepsza atmosfera i pełna stabilność zatrudnienia nie dają pewności zatrzymania pracownika. Owszem, zastanowi się on dwa razy nad zmianą pracy, ale lepsze uposażenie i możliwość rozwoju może skusić go do zmiany pracodawcy.

Czy oznacza to, że Polacy nie chcą polecać swoich pracodawców znajomym?
Otóż jest do dowód na to, że nie są zadowoleni z tego, co oferuje im pracodawca. Pracuje nam się źle i nie identyfikujemy się z organizacją, w której pracujemy.
35% niezdecydowanych, daje nam w sumie ogromną ilość pracowników, którzy choć do pracy chodzą, to nie uważają jej za miejsce dobre do realizacji swojej kariery zawodowej. Brak identyfikacji to zaś główny przyczynek tego, że z firmą rozstać się możemy bez zbędnych żali.

W badaniu wykazano też, że aż 45% pracowników radzi się rodziny i znajomych przed zmianą pracy, zasięgając opinii o pracodawcy. Jeśli prawie połowa osób stara się zdobyć u znajomych takie dane, a jednocześnie 40% swoich firm nie poleca, to spore są szanse na to, że pracodawcy w biznesach tradycyjnych tracą cennych kandydatów do pracy tylko dlatego, że ich pracownicy z firmą nie czują się związani.

Mogą Cię również zainteresować