Z kolei aż 83% przedsiębiorstw w ogóle nie jest zainteresowanych inwestowaniem w tym regionie – wynika z badania Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
W badaniu wzięło udział blisko tysiąc firm z całej Polski. Pod uwagę brane były nie tylko marki polskie, ale również zagraniczne. Jakie regiony przyciągnęły te 5%? Podkarpackie, lubelskie, warmińsko-mazurskie, podlaskie i świętokrzyskie to rejony, które są atrakcyjne pod kątem sektora usług nowoczesnych, branż maszynowej i chemicznej.
Według departamentu rozwoju regionalnego PAIiIZ, na promocję gospodarczą Polski Wschodniej w latach 2009-2015 przewidziano w ramach tego programu
86 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Z tej puli wydano już niemal 3 mln zł – m.in. na promowanie regionu podczas targów inwestycyjnych w Barcelonie i Cannes, a także na misję gospodarczą w Indiach.