Po drugie jest to już biznes poważny, który przynosi bardzo interesujące pieniądze. I to zarówno spółkom reprezentującym ten sektor, jak i jej handlowcom, którzy dzięki temu utrzymują swoje rodziny i realizują marzenia, pasje. W końcu po trzecie – od kilku dni mamy nowy, normalny rząd. Będzie się w tym temacie bardzo dużo działo. Wreszcie. Bo rynek nie lubi luki, a polscy przedsiębiorcy nie chcą się nudzić. Chcą robić wyniki.
Branża odnawialnych źródeł energii w Polsce cały czas się rozwija. Weźmy np. pod lupę dane z wrześniu br. Elektrownie fotowoltaiczne wprowadziły do sieci o wiele więcej energii niż w sierpniu br. W całym miksie energetycznym osiągnęły kilkunastoprocentowy udział.
We wrześniu br. farmy wiatrowe w Polsce wyprodukowały 1217 GWh energii, a w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 1091 GWh. Pozostałe odnawialne źródła energii, w większości fotowoltaika, miały produkcję na poziomie 1713 GWh, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do ubiegłego roku, gdzie odnotowano 915 GWh .
Rosnąca popularność OZE przekłada się na większą liczbę firm, które powstają w Polsce. Te z kolei dbają o swój wizerunek, poszukują pracowników, niezależnych handlowców i masę kontrahentów. Coraz większe zainteresowanie tą dziedziną mobilizuje firmy z obszaru OZE do inwestowania w reklamę i marketing. Dlaczego? Po to, by skutecznie generować zyski.
Nie jesteśmy w stanie opisać wszystkich podmiotów gospodarczych zajmujących się OZE. Wiele spółek powstaje i z wielu powodów szybko padają niczym kawka – jak w każdym biznesie. Takimi nie będziemy zawracali sobie głów w ogóle. Będziemy się przyglądali tylko tym, które prognozują rozwój. W Polsce działają obecnie takie firmy DS/MLM poruszające się w dziedzinie OZE:
- 4eco
- Begolden
- Brew
- Columbus Elite
- Hydro Energy
- Hymon Energy
- Invelo Energy
- Modern Energy
- N Energia
- Nasz Prąd
- Neptun Energy
- Nord Energy
- Pro Energy
- Supreme Energy
- Votum Energy
- W&P Invest Group
W następnych odcinkach tego cyklu postaram się bardziej przybliżyć i scharakteryzować poszczególne spółki. Ponadto, po wakacjach 2024 roku opublikujemy nasz kolejny raport finansowy sektora sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy za rok 2023 i oczywiście uwzględnimy w nim powyższe firmy. Dane finansowe naszej branży za rok 2022 znajdują się w tym miejscu: