Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej

przez Katarzyna Czechowsk
460 odsłony

Dziś w warszawskim hotelu Hyatt Regency parlamentarzyści, przedstawiciele środowiska akademickiego, sektora gospodarczego oraz członkowie PSSB spotkali się, by rozmawiać o przedsiębiorczości w ogóle, ze szczególnym odniesieniem do sprzedaży bezpośredniej.

Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej – pierwsza w Polsce konferencja poświęcona w całości temu kanałowi dystrybucji – zgromadziła wielu wybitnych panelistów, m.in. prezydent miasta st. Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz, wiceministra pracy i polityki społecznej Jacka Męcinę,  psychologa biznesu Jacka Santorskiego i znaną dziennikarkę Agatę Młynarską, którzy dyskutowali i przedstawiali swoje opinie i wnioski dotyczące istotnych dla sprzedaży bezpośredniej tematów z obszaru społeczno-ekonomicznego, prospołecznego i prokonsumenckiego.

– W sprzedaży bezpośredniej wszystko jest na swoim miejscu – mówił Jacek Santorski, psycholog biznesu. Wskazał on także cechy, które pomagają przedsiębiorcom osiągnąć sukces w biznesie: – Czym można zdobyć ludzi? To wizja, sprawczość, troska, determinacja, dyscyplina,(…), spójność.

Uczestnicy konferencji mogli wysłuchać wystąpień dwóch europosłanek: Róży Thun i Małgorzaty Handzlik, a także zobaczyć kilka prezentacji i wziąć udział w dyskusji dotyczącej rynku pracy, szczególnie w odniesieniu do samozatrudnienia oraz inkubatorów przedsiębiorczości.

– Mikroprzedsiębiorcy w ostatnim czasie rzadziej deklarują wzrost zatrudnienia, inwestycje i wzrost zysków. Głównym tego powodem są większe bariery dla takich przedsiębiorstw oraz gorszy dostęp do doradców – powiedział wiceminister Jacek Męcina

Z badań Instytutu Homo Homini wynika, że sprzedawcy współpracujący z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego to w dużej części działający na własny rachunek niezależni przedsiębiorcy, których wynagrodzeniem jest prowizja od sprzedaży lub upust, jaki otrzymują przy zakupie produktów od firm dystrybucyjnych. Z uwagi na przeważającą liczbę kobiet pracujących w tym sektorze – według danych PSSB jest ich 90% – jeden z  paneli poświęcony był wyzwaniom współczesnych Polek i koncentrował się na praktycznych sposobach godzenia pracy zawodowej i rozwoju osobistego z obowiązkami domowymi.

– Uwarunkowanie predyspozycji młodego człowieka zależy od domowej atmosfery – powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Sprzyjanie drugiej osobie, to recepta na sukces w życiu – dodała Agata Młynarska.

Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej podsumowany został panelem poświęconym działaniom prospołecznym i prokonsumenckim w sektorze nastawionym na promocję dobrych praktyk w biznesie. Uczestniczący w nim przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Federacji Konsumentów zgodnie podkreślali rolę samoregulacji w sektorze jaką jest Kodeks Sprzedaży Bezpośredniej PSSB.

Mogą Cię również zainteresować