Twoja kreatywność daje więcej możliwości, pomaga wykorzystać własny potencjał i zmniejsza stres. Ale ma też swoich wrogów, którzy powstrzymują jej rozwój. Poznaj czterech złodziei Twojej kreatywności!
1. Monotonia odbieranych informacji
Kiedy dopiero zaczynasz poznawać nowy temat, uczysz się nowego zawodu, dobrze jest wybrać jednego lub dwóch mentorów, nauczycieli, którzy najbardziej do Ciebie przemawiają i inspirują Cię do działań. Zaś z czasem, kiedy zrozumiesz i opanujesz podstawy, warto zmienić taktykę zdobywania nowej wiedzy. Trzeba poznać wielu liderów w branży.
Kiedy chcesz zostać ekspertem w wybranej dziedzinie i odnaleźć swoje „JA”, koniecznie trzeba rozszerzać horyzonty, poznawać różne punkty widzenia na ten sam temat, kreując osobistą wizję i wybierając własną drogę. W rozwoju kreatywności przeszkadza czytanie tych samych blogów, for, autorów, oglądanie tych samych programów, komunikowanie się z tymi samymi osobami itd. Rozwijaj swój krąg zainteresowań!
2. Poszukiwanie łatwej drogi
Nie lubimy, kiedy na naszej drodze pojawiają się przeszkody. To fakt. Wolimy znaleźć łatwą drogę. A szkoda… Trudne sytuacje wymagają maksymalnego skupienia, tworzą nowe połączenia w naszym mózgu, otwierają ukryte rezerwy, dzięki czemu rozwijają kreatywność. Nie bój się przeszkód i porażek, lepiej niech ich Tobie nie brakuje! Najgorszą rzeczą w biznesie jest trafić w rutynę – ona powoduje stagnację i cofnięcie się w rozwoju.
3. Brak celów rozwojowych
Kiedy uważasz, że osiągnąłeś optymalne wyniki, Twój rozwój automatycznie się zatrzymuje. Doceniaj swoje osiągnięcia, lecz unikaj myślenia o uzyskaniu wystarczająco wysokiego poziomu (dochodu, kariery, wiedzy itd.) Zawsze stawiaj sobie nowe cele. Rozwijaj nowe kompetencje. Ruszaj naprzód, chcąc więcej!
4. Brak oporu w otoczeniu
Jeśli otaczają Cię ludzie, którzy zawsze i we wszystkim z Tobą się zgadzają, pamiętaj – nie w każdej sytuacji jest to dobre. Taka atmosfera ogólnego uwielbienia i uznania może pocieszyć Twoją samoocenę, jednak prawdziwe przekonania, pewność siebie i osobiste wartości rodzą się w procesie wymiany różnych, czasami zupełnie odmiennych zdań. Komunikacja z opozycją kształci, hartuje i nie daje się nudzić. Czy znasz jeszcze innych wrogów Twojej kreatywności?
Autorka tekstu, wspólnie z mężem Pawłem, budują swój biznes MLM w branży health & wellness. Marketingiem sieciowym zajmują się od 1996 roku. Po 4 latach działalności w biznesie na Ukrainie przyjechali do Polski, by promować te idee tutaj. Nie znając na początku ani jednego słowa w języku polskim, zbudowali piękną i skuteczną strukturę, liczącą ponad 15 000 dystrybutorów. Dziś ich struktury sukcesywnie działają w wielu krajach: Słowacja, Węgry, Austria, Czechy, Kanada, Ukraina, Polska. Są autorami uznanych systemów szkoleniowych na temat MLM, które skutecznie łączą wiedzę i codzienną praktykę. „Marketing sieciowy dał nam wszystko: spokój rodzinny, realizacje najśmielszych marzeń i pewną przyszłość naszym dzieciom. Możemy śmiało stwierdzić, że działanie w biznesie MLM to jest największy interes naszego życia!” – twierdzą Natalia i Paweł Samarec. Źródło publikacji: www.mentormlm.biz/blog/