Poznajmy kobiety sukcesu w sprzedaży

przez Paulina Malicka

Trzecia edycja konkursu Polish National Sales Awards – Profesjonalny Sprzedawca Roku 2010 już za nami. Wśród kandydatów do prestiżowego tytułu znalazło się wiele kobiet. Ich zaangażowanie i ciężka, ale satysfakcjonująca praca zostały nagrodzone podczas gali.

Lauraci i wyróżnieni w III. edycji konkursu Polish National Sales Awards 2010
Lauraci i wyróżnieni w III. edycji konkursu Polish National Sales Awards 2010

Panie udowodniły, że sukces w życiu zawodowym przestaje być wyłącznie męską domeną. – Polska edycja Polish National Sales Awards ma na celu wyłonienie i nagradzanie tych ludzi biznesu, którzy swoim działaniem i postawą kształtują pozytywne wzorce w obszarze sprzedaży. Doceniamy dokonania jednostek i instytucji, promujemy prezentowane przez nich postawy i nagradzamy najbardziej wyróżniające się inicjatywy – mówi Elżbieta Pełka, założyciel i prezes PNSA. – Fakt, że wśród laureatów pojawia się coraz więcej kobiet jest dla nas dodatkową radością. Z niecierpliwością czekamy na czwartą edycję konkursu, która będzie okazją do poznania kolejnych kobiet sukcesu – dodaje.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat zaobserwować można stały wzrost roli kobiet w biznesie. Stanowiska takie jak kierownik czy menadżer nie są już zarezerwowane dla mężczyzn. Również w sektorze sprzedaży nadchodzi czas kobiet – młodych, wykształconych i odnoszących sukcesy. To właśnie one znalazły się wśród laureatów i wyróżnionych tegorocznej edycji PNSA. Skutecznie wykorzystując swoje umiejętności i nierzadko kierując zespołami największych firm z sektora sprzedaży – ciągle się rozwijają i dążą do celu. Ich aktywna postawa i talent pozwalają także na pełne sukcesów łączenie życia zawodowego i prywatnego.

Jedną z laureatek konkursu PNSA została Justyna Porębska. Współtworzy ona innowacyjną ofertę At Media dla 53 tematycznych kanałów telewizyjnych i 24 serwisów internetowych w Polsce. Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie pani Justyna kieruje pracą zespołu, który jest „pierwszym kontaktem” dla takich nadawców jak Universal Networks International, Chello Central Europe, Chello Zone, Kino Polska czy Fashion TV. Dzięki zaangażowaniu i wysokiej skuteczności pani Justyny i jej zespołu, pozycja firmy w czasach spowolnienia na rynku reklamowym wzmocniła się względem innych biur. Sędziowie konkursu postanowili docenić pracę i osiągnięcia Justyny Porębskiej przyznając jej nagrodę w kategorii „Innowacje w dziedzinie Sprzedaży”.

Laureatką w kategorii „Menadżer branży MLM” została Bogumiła Sroka, która jest diamentowo-szafirowym menadżerem w amerykańskiej firmie Forever Living Products. Pani Bogumiła zbudowała największe w Polsce struktury dystrybutorów tej firmy. Dzięki swojemu zaangażowaniu i wysokiej skuteczności pracy jest obecnie jednym z 50-ciu najlepszych, wśród 10 milionów dystrybutorów tej firmy. W życiu prywatnym jest żoną, mamą trójki dorosłych dzieci i babcią 17-letniej wnuczki. Przez wiele lat zajmowała się ceramiką artystyczną. Zmieniając zawód i osiągając liczne sukcesy, dla wielu osób stała się inspiracją do pracy nad własnym rozwojem w MLM.

Według Joanny Gągały, kierownika działu contact centre w Orange Customer Service Sp. z o.o. ważne jest nie tylko słuchanie głosu klienta, ale także dostrzeganie potrzeb i osiągnięć pracowników. Skutecznie zarządza zespołami doradców realizujących telefoniczną i reklamacyjną obsługę klientów. Zajmuje się ona obszarem jakości, wiedzą i rozwojem kompetencji doradców contact center. Praca oraz osiągnięcia pani Joanny docenili sędziowie konkursu – została laureatem PNSA w kategorii „Menadżer ds. Obsługi Klienta.”

Anna Miastkowska z PTK Centertel Sp. z o.o. odpowiada za realizację wyznaczonych sprzedażowych celów ilościowych i jakościowych salonu, za jakość obsługi klienta, organizację pracy i całokształt funkcjonowania salonu sprzedaży. Do swojej pracy podchodzi z ogromną pasją, a każdy dzień traktuje jak nowe wyzwanie. Praca z młodym, rozwijającym się zespołem daje jej dużo satysfakcji. Jak twierdzi, kluczem do sukcesu są zmotywowani do pracy i chcący się rozwijać współpracownicy. Dzięki zaangażowaniu całej grupy oraz samodyscyplinie w realizacji ambitnych celów pani Anna otrzymała w tym roku nagrodę w kategorii „Zespół Sprzedaży Roku”. Jest młodą kobietą, która z odwagą i uśmiechem angażuje się w swoją pracę, podnosząc poprzeczkę sobie i członkom zespołu.

W czasie tegorocznej gali, na scenie stawali nie tylko laureaci, ale także osoby wyróżnione w poszczególnych kategoriach. Wśród nich znalazły się kobiety: Renata Skóra wyróżniona w kategorii „Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia” oraz Violetta Siudak wyróżniona w kategorii „Sprzedawca Roku”. Obie panie reprezentują Polskie Linie Lotnicze LOT SA. Kolejną docenioną przez komisję sędziowską jest pani Wioletta Wojtunik z Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka SA. wyróżniona w kategorii „Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży”. Uznanie należy się także pani Marii Kozak, pracującej w Acus M. Sobiech i P. Stefaniuk Sp. J. – salony Caterina, która otrzymała wyróżnienie w kategorii „Zespół Sprzedaży Roku”.

Nazwiska wszystkich laureatów i wyróżnionych zostały ogłoszone w trakcie finałowej gali, która odbyła się w warszawskim hotelu Hilton 16 czerwca 2011 r. Wśród gości obecny był wiceminister gospodarki Rafał Baniak oraz przedstawiciele świata biznesu i nauki. Wydarzenie poprowadził Grzegorz Miśtal, a dobrą zabawę gościom zapewnił Osmo Ikonen i jego zespół. Pełna lista nazwisk znajduje się w załączonym materiale oraz jest opublikowana na stronie Polish National Sales Awards.

Mogą Cię również zainteresować