Preferujemy używane renomowane marki

przez Maciej Badowski
334 odsłony

Mając do wyboru nową Skodę czy używanego Volkswagena bądź Audi, aż pięciu na sześciu Polaków wybiera auto używane. Takie wnioski płyną z plebiscytu na internetowy samochód roku 2010.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Wśród aut nowych plebiscyt wygrała czeska Skoda Octavia. Wśród używanych prym wiedzie niemiecki Volkswagen Golf. W zorganizowanym przez grupę Allegro konkursie nie mają znaczenia żadne głosowania czy opinie specjalistów, a brane pod uwagę jest wyłącznie realne zainteresowanie internautów konkretnymi modelami samochodów.

I tak liczba odwiedzin strony Skody Octavii w konfiguratorze dostępnym na stronie MojeAuto.pl przekroczyła w ubiegłym roku 184 tys. Z kolei w wyszukiwarkę aut używanych w serwisie OtoMoto.pl słowo „Golf” wpisywano ponad 1,15 mln razy. Inny Volkswagen – Passat, przegrał ze swoim mniejszym bratem zaledwie o 30 tys. głosów, a zaraz za nim znalazły się dwa modele Audi – A4 i A6.

Tymczasem w kategorii aut nowych obok Skody Octavii największym zainteresowaniem cieszyły się Opel Astra oraz Dacia Duster. Choć Skoda to praktycznie rzecz biorąc Volkswagen, mimo wszystko wolimy używany samochód, ale uznanej, prestiżowej niemieckiej marki, niż zupełnie nowy wyprodukowany w Czechach. „Brzmi to irracjonalnie, jednak nasze uprzedzenia do wytworów komunizmu wciąż są żywe. Choć już nieporównywalnie mniejsze niż kilka lat temu” – uważa socjolog Jacek Santorski.

Mogą Cię również zainteresować