Prestiżowy konkurs PNSA docenia branżę MLM

przez Maciej Maciejewski

Polish National Sales Awards – konkurs na profesjonalnego sprzedawcę roku wystartował. Podczas przedwczorajszej konferencji prasowej, inaugurującej II edycję konkursu spotkali się przedstawiciele świata biznesu, polityki i mediów.

ee

W spotkaniu wzięli udział m. in.: dr Chahid Fourali – twórca metodologii PNSA i standardów sprzedaży zaakceptowanych przez rząd brytyjski oraz Rick Todd –
ambasador Wielkiej Brytanii. Ważnym elementem konferencji było upublicznienie przez firmę PricewaterhouseCoopers badań rynku sprzedażowego, powstałego w oparciu o analizę branży w całej Europie.

Konferencja prasowa inaugurująca II edycję Polish National Sales Awards odbyła się w siedzibie PKPP Lewiatan. Otworzył ją gość honorowy, jego ekscelencja Rick Todd, ambasador Wielkiej Brytanii. Celem konferencji było podsumowanie I edycji konkursu oraz inauguracja edycji II, a także omówienie obecnej sytuacji rynku sprzedażowego w Polsce i Europie.

II edycja Polish National Sales Awards zawiera w tym roku 12 kategorii sprzedażowych. Ze względu na większe zróżnicowanie całego konkursu, a także zaspokojenie wymogów rynku sprzedażowego, w tym roku dołączyły dwie kolejne – „Menadżer branży MLM” oraz „Menadżer ds. obsługi klienta”. Obie kategorie powstały w wyniku debaty naukowej, głębokich analiz sektora sprzedażowego i zapotrzebowania branży. Warto przypomnieć, że adresatami PNSA są wszyscy pracownicy, współpracownicy i przedstawiciele działów sprzedaży – ci najmłodsi stażem, top management, jak również całe zespoły i trenerzy zajmujący się tą tematyką w codziennej pracy zawodowej.

Tematem części sympozjalnej była obecna sytuacja i analiza rynku sprzedażowego w dobie kryzysu, zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Prezentację przedstawił dyrektor departamentu ekonomicznego PKKP Lewiatan – dr Jacek Adamski, a w ujęciu całego kontynentu – partner zarządzający w dziale doradztwa biznesowego PricewaterhouseCoopers – Andrew Friars. Analiza ta zawierała wyniki niepublikowanych do tej pory badań oraz wnioski na temat wolumenu sprzedaży w Europie, potrzeby strategicznego podejścia do sprzedaży w ogóle oraz potrzeby nieustannego szkolenia osób z tego sektora.

Konkurs Polish National Sales Awards jest odpowiedzią na zmiany w strategicznym podejściu do sprzedaży, a zdaniem Elżbiety Pełka, prezes PNSA: – Tegoroczna edycja zapowiada się równie fascynująco, choć nie ukrywam, że dotychczasowy, wysoki poziom konkursu został jeszcze podwyższony. W wyniku uwag zeszłorocznych uczestników oraz rekomendacji członków rady programowej PNSA i komisji sędziowskiej, nastąpiła modyfikacja procesu zgłoszeniowego. Wypracowana ona została przez PricewaterhouseCoopers, który jest również audytorem konkursu i wspólnie z zarządem PNSA czuwa nad prawidłowym przebiegiem całego procesu, zapewniając mu wiarygodność i najwyższą jakość w zakresie metodologii i oceny.

Jeśli chodzi o jakże ważną dla naszej branży, nową kategorię „Menadżer branży MLM”, swoje kandydatury mogą zgłaszać wszystkie firmy marketingu sieciowego. Komisja sędziowska będzie tutaj brała pod uwagę takie aspekty, jak: ponadprzeciętne wyniki sprzedaży, innowacyjne rozwiązania i etyka działania.

Polish National Sales Awards (PNSA) jest przedsięwzięciem, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, właściciel agencji reklamowej Elżbieta Pełka Creative Services, dr Chahid Fourali, szef Marketing & Sales Standards Setting Body oraz Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny pierwszego magazynu marketingu i sprzedaży „Brief”.

Mogą Cię również zainteresować