Raport o webinarach i spotkaniach online

przez Piotr Krupa

Ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z 2 krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku.

Eksperci z ClickMeeting, platformy do konferencji i spotkań online, zbadali popularność i cele wykorzystania webinarów. Przeanalizowane zostało blisko 8 200 spotkań zorganizowanych przez klientów ClickMeeting w okresie wrzesień 2011-luty 2012.

Z badania wynika, że ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie. Najczęściej przeprowadzane są trzy webinary w ciągu doby (18%), ale nie zabrakło firm, które korzystają z tej formy komunikacji znacznie częściej. 8% badanych przeprowadza ponad 27 spotkań online w ciągu zaledwie jednego dnia.

Najczęściej webinary organizowane są w celach edukacyjnych. Wykorzystanie spotkań online do edukowania obecnych i potencjalnych klientów zadeklarowało aż 85% firm. Poza tym, do podstawowych celów organizowania webinarów należy pozyskiwanie klientów (77%) oraz wzmocnienie pozycji firmy na rynku (60%). W przypadku ponad połowy firm jednym z podstawowych celów każdego spotkania online jest konwersja pozyskanych już kontaktów.

W statystycznym webinarze uczestniczą osoby z 2 krajów, a rekordzistą było spotkanie, w którym udział wzięli uczestnicy z aż 54 krajów. – Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje nie tylko rosnącą popularność  przenoszenia spotkań i szkoleń do internetu. Warto zwrócić uwagę również na to, że w webinarze uczestniczą zazwyczaj osoby z przynajmniej dwóch krajów. Jest to jasny sygnał, że spotkania online spełniają swoje zadanie. Dzięki zaawansowanym funkcjonalnościom oferowanym przez profesjonalne platformy, każde spotkanie online może być tak samo efektywne jak tradycyjne, z tym, że nie trzeba za każdym razem pokonywać setek albo tysięcy kilometrówmówi Szymon Grabowski, prezes Implix (ClickMeeting).

Badanie pozwoliło również ustalić, że najwięcej webinarów przeprowadzanych jest w środku tygodnia. Najpopularniejszym dniem okazał się być wtorek, w którym odbywa się ponad 30% spotkań. Na drugim miejscu, z wynikiem 25,6% jest środa, a ostatnie miejsce na podium przypadło piątemu dniu tygodnia – 17,9%.  Jednocześnie najpopularniejszą porą dnia na przeprowadzenie spotkania online jest południe oraz wczesne popołudnie – w okolicach godziny czternastej.

Statystycznie w webinarze bierze udział 28 uczestników i trwa on ok. 65 minut. Wyniki badania zostały przedstawione również w postaci infografiki, którą można pobrać klikając tutaj.

ClickMeeting jest produktem firmy Implix posiadającej 13-letnie doświadczenie w branży e-commerce. To platforma do konferencji online, za pomocą której można prowadzić spotkania nawet dla 1000 osób. Platforma działa z poziomu przeglądarki według modelu oprogramowanie jako usługa (Software as a Service) i umożliwia organizowanie konferencji, spotkań roboczych, szkoleń wewnątrzfirmowych czy prezentacji produktowych. Wśród funkcjonalności ClickMeeting znajduje się między innymi udostępnianie uczestnikom pulpitu komputera, aplikacji i plików oraz czatu tekstowego i wideo. http://www.clickmeeting.pl.

Mogą Cię również zainteresować