źródło: www.sxc.hu
Wartość rynku reklamy internetowej w 2010 wzrosła o 204 mln zł z poziomu 1 373 mln zł. W porównaniu do badania IAB AdEx sprzed roku przedsiębiorcy na reklamę online przeznaczyli o 17% więcej. Najpopularniejszą formą pozostaje reklama graficzna z 45% udziałem w rynku. Coraz większym zainteresowaniem reklamodawców cieszy się marketing w wyszukiwarkach. Ten sposób promocji stanowi już 30% wszystkich wydatków reklamowych. Na podium z 17% udziałów w rynku znalazły się również ogłoszenia internetowe. Czwarte miejsce pod względem udziału w rynku zajęła reklama efektywnościowa. Taki sam wynik jak przed rokiem, bo 6% zanotowała reklama e-mail.
Istotną informacją dla branży jest także ponad dwukrotny wzrost udziałów reklamy wideo z 1% do 2,2%. Wydatki na reklamę „wideo” display wzrosły z 2 do 5%. Poprawienie o 155% wyniku sprzed roku to największy wzrost ze wszystkich segmentów reklamy w sieci. Stosunkowo nowa forma reklamy behawioralnej stanowi ok. 1% wydatków reklamowych online. Po okresie kryzysu reklama w internecie wyraźnie odżywa. Najgorsze jest już za wydawcami, którzy najmocniej odczuli zmniejszone wydatki na promocję w sieci. Informacje z rynku prezentowane w poprzednich kwartałach oraz raporty z lat ubiegłych, wyraźnie potwierdzają trend wzrostowy.