ROBERT KIYOSAKI W POLSKICH SZKOŁACH

przez Marek Wyrzychowski

.
Dlaczego gra CASHFLOW jest tak potężnym narzędziem edukacyjnym? W 1969 roku nauczyciel – Edgar Dale, dokonał oceny najlepszych i najgorszych sposobów uczenia się. Stworzył wtedy „trójkąt efektywności zapamiętywania”.

Dlaczego gra CASHFLOW jest tak potężnym narzędziem edukacyjnym? W 1969 roku nauczyciel – Edgar Dale, dokonał oceny najlepszych i najgorszych sposobów uczenia się. Stworzył wtedy „trójkąt efektywności zapamiętywania”. Okazało się, że czytanie jest najgorszym sposobem nauki. Drugim najgorszym sposobem jest słuchanie (wykład), a trzecim patrzenie na obrazy (filmy, zdjęcia i telewizja).

Nudna buda?

Według Dale’a najlepszym sposobem uczenia się jest rzeczywiste działanie: – Na przykład, najlepszym sposobem, żeby nauczyć się jeździć na rowerze, jest jazda na nim. Jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek nauczył się jeździć na rowerze, czytając książkę, słuchając wykładu lub patrząc na zdjęcia roweru – mówi.

Niestety w naszych szkołach wciąż uczy się przy użyciu 3 wymienionych wyżej metod. Jest to jeden z powodów, dla których tak wielu ludzi nudzi się w szkole. Z „trójkąta efektywności zapamiętywania” wynika, że drugim najlepszym sposobem uczenia się jest symulacja rzeczywistego działania, znana także jako gry. To właśnie dlatego gra CASHFLOW jest tak potężnym narzędziem edukacyjnym. Człowiek dobrze się bawi symulując rzeczywiste inwestowanie, ale używa pieniędzy z gry. Mądrzej jest uczyć się inwestowania, używając pieniędzy z gry, zamiast ryzykować swój ciężko zarobiony cash. Bo gry są drugim najlepszym sposobem nauki.

„Głównym powodem naszych kłopotów finansowych jest to, że w szkole nie nabywamy wiedzy o pieniądzach. Wynik tego jest taki, że ludzie uczą się pracować za pieniądze, ale nigdy nie uczą się, co zrobić, aby pieniądze pracowały dla nich.”
(Robert Kiyosaki)

Gra, która porywa miliony

Co spowodowało, że w tak błyskawicznym tempie gra CASHFLOW wywołała tak ogromne zainteresowanie i już zdobyła uznanie na całym świecie? Cashflow 101 jest grą, która poprzez świetną zabawę uczy, przygotowując do inwestowania prawdziwych pieniędzy, w prawdziwym świecie. Prowadzi do intensywnego rozwoju inteligencji finansowej i uruchomienia potencjalnych zdolności biznesowych. Autor tak skonstruował grę, aby nauczyła jak wyrwać się z tzw. „wyścigu szczurów” (życia od wypłaty do wypłaty) poprzez uzyskanie przychodów przekraczających wydatki.
Ta gra uczy finansowego myślenia, właściwego bogatym inwestorom. Każdy kolejny raz stawia odmienne problemy finansowe, co daje wymierne odzwierciedlenie w codziennym życiu, a w efekcie wzrost pewności w poczynania inwestycyjnych.

Jej generalnym przesłaniem jest, że pieniądze mają pracować na nas, a nie my mamy pracować dla pieniędzy. W grze zastosowano interaktywny model nauki. Nie trzeba czytać, pisać czy wysłuchiwać wykładów ale uczestniczy się w symulacji realnych zdarzeń, inwestując wirtualne pieniądze. Pozwala to odnieść korzyści w prawdziwym świecie inwestycji.

Fakty

90% Polaków nie odróżnia pasywów od aktywów. Są wśród nich nawet wykształceni ekonomiści, którzy nie potrafią wypełnić zestawienia finansowego i bilansowego. Szkoły nie uczą dzieci poruszania się w świecie finansów, a powinien to być jeden z podstawowych przedmiotów, który między innymi wskazywałby drogę do sukcesu inną niż praca na etacie. Podobnie jak obecnie wysoko ceni się tzw. inteligencję emocjonalną, tak i na równi tutaj stawiać należy inteligencję finansową, dzięki której stanie się bogatym nie jest uzależnione od dobrze płatnej pracy, ale od zdolności do pozyskiwania i inwestowania w aktywa.

Ten tekst jest jedynie fragmentem całego artykułu, który znajdziesz w
wydaniu drukowanym Network Magazyn nr 18/2008

Mogą Cię również zainteresować